Egyre nehezebb helyzetbe kerül a Formula-1-ben a Williams amiatt, hogy a legtöbb dolgot saját maga próbálja megoldani, nem úgy, mint egyre több középcsapat: a Haas után most már a Racing Point is egy topistálló "másolataként" működik, a Red Bull és az Alpha Tauri kapcsolatát felesleges is elemezni, a Ferrari és az Alfa Romeo együttműködése is teljesen egyértelmű. A grove-iak viszont kitartanak amellett, hogy ez nem helyes út - legalábbis egyelőre...
"Büszkék vagyunk arra, hogy mi továbbra is önálló, független konstruktőrök vagyunk és benne van a DNS-ünkben, hogy ha kiküldünk egy autót a pályára, akkor azt mi terveztük és mi építettük meg házon belül, a Williamsnél" - idézi az Autosport a csapatfőnök, Claire Williams szavait a témával kapcsolatban.
"Ugyanakkor a Formula-1-es üzleti modell változik és fél szemmel mindig figyelni kell arra, hogy vajon a mi üzleti modellünk fenntartható-e" - tette hozzá, viszont úgy gondolja, hogy a 2021-es költségsapja bevezetése mégis inkább a független konstruktőröknek kedvez majd.
"Alkalmazkodtunk a minket körülvelő környezethez, de egyértelműen szeretnénk minél többet megőrizni a függetlenségünkből. Azt gondolom, hogy a költségsapka nekünk fog kedvezni. Több más csapathoz hasonlóan mi is lobbiztunk azért, hogy a listázott (vagyis más csapattól egy az egyben megvehető) alkatrészek listája szűküljön. Remélem, hogy ez minket segít majd."