Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 4. szombat
F1

A Williams a Haas-félék ellen lobbizott

A grove-iak azt szeretnék, hogy kevesebb dolgot lehessen csak úgy megvásárolni egy másik csapattól, hogy a Haas, vagy a Racing Point példája helyett az ő felfogásuk érvényesülhessen.

Egyre nehezebb helyzetbe kerül a Formula-1-ben a Williams amiatt, hogy a legtöbb dolgot saját maga próbálja megoldani, nem úgy, mint egyre több középcsapat: a Haas után most már a Racing Point is egy topistálló "másolataként" működik, a Red Bull és az Alpha Tauri kapcsolatát felesleges is elemezni, a Ferrari és az Alfa Romeo együttműködése is teljesen egyértelmű. A grove-iak viszont kitartanak amellett, hogy ez nem helyes út - legalábbis egyelőre...

"Büszkék vagyunk arra, hogy mi továbbra is önálló, független konstruktőrök vagyunk és benne van a DNS-ünkben, hogy ha kiküldünk egy autót a pályára, akkor azt mi terveztük és mi építettük meg házon belül, a Williamsnél" - idézi az Autosport a csapatfőnök, Claire Williams szavait a témával kapcsolatban.

rokit_1



"Ugyanakkor a Formula-1-es üzleti modell változik és fél szemmel mindig figyelni kell arra, hogy vajon a mi üzleti modellünk fenntartható-e" - tette hozzá, viszont úgy gondolja, hogy a 2021-es költségsapja bevezetése mégis inkább a független konstruktőröknek kedvez majd.

"Alkalmazkodtunk a minket körülvelő környezethez, de egyértelműen szeretnénk minél többet megőrizni a függetlenségünkből. Azt gondolom, hogy a költségsapka nekünk fog kedvezni. Több más csapathoz hasonlóan mi is lobbiztunk azért, hogy a listázott (vagyis más csapattól egy az egyben megvehető) alkatrészek listája szűküljön. Remélem, hogy ez minket segít majd."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?