2014 óta minden világbajnoki címet bezsebelt a Mercedes a Formula-1-ben, ennek ellenére olyan elszántsággal fejleszt, mintha nem lenne holnap. Ezt jól példázza az utóbbi napok beszédtémája, a DAS, de nem ez az egyetlen szokatlan megoldás az istálló idei autóján. James Allison technikai igazgató elárulta, a W11-es fejlesztésének elején két opciójuk volt: építhettek a tavalyi autóra, vagy elindulhattak egy egészen másik irányba. Ez utóbbi mellett döntöttek.
Always pushing to improve! But how do you find gains when the regulations have remained stable?
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 23, 2020
James Allison looks at the areas we’ve focused on with our 2020 @F1 car pic.twitter.com/vPtW7ieixt
„A konzervatív megközelítés, avagy az előző autó továbbfejlesztése vonzó volt számunkra, elvégre nagyon erősen zártuk a szezont, és sok potenciál maradt még benne. Végül azonban úgy láttuk, ez nem lesz elég. Éreztük, hogy a többiek a nyakunkban lihegnek, és tudtuk, hogy ha nem lépünk egy nagyot, akkor élve felfalnak minket. Ezért úgy döntöttünk, építünk egy agresszív autót. A szabályok nem változtak, ennek ellenére minden alkatrésszel azon voltunk, hogy jobbá tegyük” – magyarázta a csapat videójában.
A szakember elárulta, több száz kisebb-nagyobb változás történt az autón: az aerodinamikailag jobban működő első futómű, a szűkebbre szabott motortér, valamint a szokatlan és bátor elrendezésű hátsó felfüggesztés is ezek közé tartozik. „Nem látható minden részlet, de azt elárulhatom, hogy a hátsó futómű alsó lengőkarja új geometriát kapott, így nagyobb leszorítóerőt termel” – mutatott rá egy kevésbé feltűnő módosításra.
Az azonnali gyorsulás mellett arra is számítanak, az új irány több potenciált rejteget magában, mintha a W10-est csiszolgatták volna. „Ennek az autónak meredekebb a fejlesztési görbéje, mint amivel befejeztük az előző évet. Remélhetőleg termékeny környezetet teremtettünk ahhoz, hogy az egész szezon alatt erős fejlesztésekkel készülhessünk.”