DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Sainz előre, Norris hátrafelé tekinget

A McLaren számára nem átmeneti év lesz az idei, a két pilóta azonban máshogy értékeli a 2019-es negyedik helyet: egyikük feljebb törne, miután megnyomták a reset gombot, a másik arról beszél, nehéz lesz tartani a szintet.

Csupán a második igazi, hagyományos értelemben vett autóbemutatót láttuk a McLarentől (az eddigi egyetlen a Ferrarié volt), amely Wokingban prezentálta az MCL35-öt enyhén módosított fényezéssel. Az istálló 2019-ben megkezdte a felzárkózást, és egy jelentős előrelépéssel negyedik lett a konstruktőri pontversenyben. Egyelőre talány, megszorongathatja-e a McLaren idén a nagy hármast, vagy inkább az üldözőkkel gyűlik meg a baja: a pilótapáros, Carlos Sainz és Lando Norris különböző oldalról közelíti meg a kérdést.

„A mai nagy nap mindannyiunk számára!” – nyilatkozta a bemutató kapcsán Sainz. „Szorosan követtem az MCL35 megszületését a tél folyamán, így tudom, mennyi erőfeszítés és szenvedély került bele. 2020-at talán sokan csak átmeneti évnek tekintik a régi és új szabályok között, egyszerűen 2019 folytatásának a 2021-es változás előtt. A McLarennél azonban megnyomtuk a reset gombot az Abu Dhabi futam kockás zászlója után, és azóta különösen keményen dolgoztunk, hogy az autó minden apró részletén javítsunk.”



„A tavalyi jelentős előreugrás óriási motivációt jelent, ugyanakkor erőteljes emlékeztető arra, milyen szoros a középmezőnyben dúló harc. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy hátradőljünk 2020-ban, ha csökkenteni akarjuk a különbséget az élmezőnyhöz képest. Ambícióm, hogy én és a csapat magasabb szintre lépjünk ebben a szezonban. Várom a barcelonai tesztelést, és hogy folytassuk a tavaly megkezdett lendületet” – mondta a 2019-es bajnokság közvetlenül élversenyzők mögött végző hatodik helyezettje.

A pontversenyben 11. helyen záró Lando Norris – aki kiemelte, tetszik neki az átdolgozott dizájn – hasonló elvárásokat fogalmaz meg, de egy fokkal óvatosabban: „Újonc szezonom elképesztő élmény volt, sokat tanultam a csapattól és Carlostól. Egy év tapasztalattal a birtokomban magabiztosabb versenyzőnek érzem magam, a mérnököknek adott visszajelzéseimet pedig hasznosabbnak.”

„Nem jelölünk ki célokat egyelőre erre az évre, mert tudjuk, hogy nehéz lesz tartani a pozíciót, ahol 2019 végén álltunk. Ugyanakkor várom, hogy kiderüljön, hol vagyunk fő ellenfeleinkhez képest, akárcsak azt, hogy újra beinduljon a versenyszezon” – mutatott rá arra Norris, hogy nem csupán előre, hanem hátrafele is figyelni kell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: