A Pirelli első idei gumitesztjére már múlt héten sor került: február 8-án a Ferrari és Charles Leclerc próbálták ki a 2021-es szezonra fejlesztett, 18 colos abroncsokat Jerezben. A folytatásban még kilenc, egy kivételtől eltekintve kétnapos privát teszt következik a tíz csapat részvételével.
A gyártó háromszor is elutazik a megszokott teszthelyszínre, a Paul Ricardra – melynek előnye, hogy locsolható, így esőgumik is kipróbálhatók –, valamint megjelenik Fioranóban, a Ferrari saját pályáján, ahol a következő teszt zajlik március 5-án, ismételten a Scuderia részvételével.
Ezeken túl többnyire nagydíjak után marad tesztelni egy, kettő vagy akár három csapat: Bahrein, Barcelona, a Red Bull Ring, Silverstone és Suzuka ad otthont gumiteszteknek. A pálya a spanyol és brit versenyek után lesz legnépesebb, ekkor három csapat is besegít a Pirellinek. A napok eloszlását is érdekes összeszámolni: a Red Bull és a Mercedes négy privát tesztnapot is kap, a Ferrari hármat, a többi istálló kettőt.
A gumitesztekre a következő technikai előírások érvényesek: amennyiben a gyakorlás a szezonnyitó előtt zajlik, a csapatok 2018-as vagy 2019-es autót alakíthatnak át – úgy, hogy a 2021-es aerodinamikai jellemzőket szimulálja –; a szezonnyitó után pedig a 2020-as modellen alapuló átmeneti autóval is engedélyezett a tesztelés. Ez a kritérium a Ferrarit érinti, amely kétszer is az Ausztrál Nagydíj előtt, a korábbi modellel tesztel.
A privát tesztnapokon túl lesz egy kollektív gyakorlás is. Abu Dhabiban, a háromnapos gumiteszten mind a tíz istálló pályára lép és adatokat szolgáltat az új Pirellik főpróbájához.
A 2020-as privát gumitesztek menetrendje: