Az AutoCar és a Racefans közös oknyomozása derítette ki, hogy februárban óriási jelentőséggel bíró értekezletet tartanak a Mercedesnél: a téma nem kisebb, mint az, hogy a csapat marad-e a Formula-1-ben, vagy már 2021-ben sem (!) lesz tagja a száguldó cirkusznak. A portálok forrásai szerint február 12-én tárgyalnak erről a Daimlerrel.
Az AutoCar arról ír, hogy bár még semmi sincs eldöntve, de a magas rangú forrása szerint komolyan azon gondolkodik a cég, hogy nincs szükség tovább az F1-es istállóra, a döntést pedig nagyon hamar meg kell hozni: a 2021-es autót teljesen új alapokra kell helyezni és nyilván már most is gőzerővel azon dolgoznak, úgyhogy ha nem lesz rá szükség, akkor minél előbb meg kell állítani a csillagászati költekezést.
A portál szerint ha az a döntés születik, hogy a Mercedes nem folytatja tovább gyári istállóként, akkor az Aston Martin lehet a felvásárló, Lewis Hamilton pedig a Ferrarihoz igazolhat. Ettől függetlenül motorgyártóként továbbra is folytatnák a száguldó cirkuszban, a McLarennel van is szerződésük 2020 utánra, ez nem forog veszélyben, itt csak a gyári csapatról van szó.
Az egész hátterében egyébként a pénzspórolás áll, a Mercedes szeretne jelentős összeget megtakarítani, több embert már el is bocsátott a cég és bizonyos befektetéseket is "visszavágott". Az AutoCar szerint Toto Wolff akkor is maradna a csapat élén, mert neki tetszik az esetleges Aston Martin-lehetőség, más források szerint viszont Wolff az Aston utcai autós részlegénél vállalna vezető szerepet - Lawrence Stroll is képben van, mint olyan ember, aki az F1-es csapat vezetésében kapna szerepet. Amennyiben ez utóbbi megvalósulna, akkor ő eladhatja a Racing Pointot Nikita Mazepin édesapjának.
A portál megkeresésére egyelőre a Mercedes és az Aston Martin sem kívánta kommentálni a hírt, de a tagadás hiánya ebben az esetben valószínűleg azt jelenti, hogy tényleg komoly a téma...