Mario Isola, a Pirelli F1-es vezére szerint nem valószínű, hogy prototípus-gumikat fognak tesztelni idén bármelyik Formula-1-es szabadedzésen - tavaly ugyan Austinban próbálkoztak ezzel, de negatív visszajelzéseket kaptak. Ebben akkor az is benne volt, hogy meglepően hideg időjárás fogadta a csapatokat, ráadásul egyébként is nagyon csúszott a friss aszfalt - aztán a csapatok később, Abu Dhabiban mégis úgy döntöttek, hogy nem kell nekik a 2020-ra fejlesztett abroncs, inkább maradnának az ideinél.
"Ha egy ugyanolyan típusú gumiból akarunk másik keveréket kipróbálni, az valószínűleg lehetséges egy szabadedzésen, mert ilyenkor a konstrukció ugyanaz, úgyhogy nem befolyásolja jelentősen mondjuk az autó egyensúlyát, vagy más paramétereit. A különböző keverékek összehasonlíthatók, viszont egy teljesen új abroncs teszteléséhez valószínűleg ez rossz út" - mondta Isola erről az Autosportnak.
"Austinban mindenki megkapta a prototípusokat, jó lehetőség volt megnézni őket, viszont az volt az igazi tapasztalatunk ezzel kapcsolatban, hogy ennyi szabadedzéssel ez lehetetlen egy csapat számára a versenyhétvégék folyamán. Ilyenkor a hétvége későbbi szakaszára kell beállítaniuk az autót, esetleg új alkatrészeket kipróbálni, a pálya is folyamatosan változik, ha ehhez hozzáadunk még egy teljesen új gumit is, arra nincs elég idő, nem lehet jó tesztet végezni" - magyarázta.
"Mi ezért mondjuk azt, hogy akkor csináljunk gumitesztet, amikor van rá egy teljes nap. Ott van az autó, módosíthatják a beállításokat, megfelelő összehasonlításokat lehet tenni, különböző dolgokat próbálhatunk ki. Így lehet megfelelő értékelést adni" - tette hozzá Isola, utalva arra, hogy a szűk programba azért a gumiteszteket be kellene zsúfolni.