2019-ben bivalyerős motorral és a minél nagyobb végsebességhez igazított, a lehető legkisebb légellenállásra törekvő aerodinamikai koncepcióval támadott a Ferrari és bár a szezon második felére a leszorítóerőn és a kanyarsebességen is sikerült javítaniuk az olaszoknak, mégis úgy döntöttek, hogy 2020-nak más felfogásban futnak neki.
"A 2020-as autónk célja az, hogy jóval több legyen a leszorítóerő. Ez pedig természetesen egyúttal azt eredményezi majd, hogy a légellenállás is megnövekszik, így nem számítunk arra, hogy akkora előnyünk lesz az egyenesekben, mint eddig" - idézi a f1technical Mattia Binottót, a Scuderia csapatfőnökét.
Egyúttal a "csodamotort" is átvariálták - hogy simán csak a fejlesztés, vagy az előző szezon végén "tisztázott" szabályok miatt, arról nincs szó. "Meglehetősen sokat változtattunk az erőforrásunkon, az egész szerkezetén" - mondta erről Binotto. A jelentős változás már csak azért is érdekes, mert a legtöbb csapat éppen annak örült 2020 kapcsán, hogy nem változtak a szabályok, így a tavalyi autóra simán lehet építeni az ideit - ezzel szemben úgy fest, hogy a Ferrari egy teljesen más koncepcióval készül, teljesen mások lesznek az autó erősségei, mint 2019-ben.
Pedig tavaly sem voltak elveszettek az év végére, a költségvetéssel pedig nagyon okosan kell bánni: 2021-től teljesen új autók lesznek, egyúttal érkezik a költségsapka is, tehát ha ott nem jól indítanak azért, mert a 2020-as autóra túl sok időt és pénzt fordítottak, akkor azt nagyon nehéz lesz visszafordítaniuk.
Az autóról kiszivárgó első hírek márpedig nem biztatóak, úgy hírlik, hogy a mérnökök nem azzal találkoztak a szélcsatornában, mint amit a tervezőasztalon megálmodtak - viszont ha most zsákutcába kerülnek (megint), akkor vagy elengedik 2020-at, vagy azt kockáztatják, hogy évekig ismét az üldöző szerepében lesznek.