DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ezért lehet bajban a Ferrari

Egy fontos újítással készülhet 2020-ra a maranellói F1-es alakulat, de a hírek szerint egyelőre nem sikerült úgy a konstrukció, ahogy tervezték - a Red Bull megoldása állhat a háttérben.

Újabb olyan hír látott napvilágot, mely szerint nincs minden rendben a Ferrarinál: alig egy hete jöttek ki arról információk, hogy a mérnökök nem elégedettek a szélcsatornából nyert adatokkal, nem az történik egyelőre, amit ők terveztek, most pedig újfent ilyen jellegű problémákról ír a német Auto Bild.

A lap szerint a Ferrari úgy tervezte meg az új autót, hogy jóval nagyobb "rake-kel" dolgozzon, vagyis úgy döntse az autó hasát, ahogy azt sokszor láttuk a Red Bullnál - az energiaitalosok erre alapozták az aerodinamikai csomagjukat és így tudtak versenyképesek lenni akár gyengébb motorral is. Nos, a Ferrari is ebbe az irányba menne, de egyelőre nem találják az egyensúlyt, ami katasztrófához vezethet.

ferpro



"Az ilyen rake használata sok területen segít egy autónak manapság, de ha csak egy apróság is rosszul működik, akkor azonnal életbe lép egy láncreakció az első szárnytól kezdve - innentől egy olyan probléma keletkezik, amelyet nagyon nehéz megoldani" - mondta az Auto Bildnek a korábbi F1-es tervező, Gary Anderson.

Az olasz La Gazzetta dello Sport információi szerint egyébként a Ferrari valóban jelentős változásokat eszközölt a 2019-es autóhoz képest: teljesen áttervezték a felfüggesztést, hogy a kanyarokban tapasztalt tapadáshátrányuk csökkenjen, illetve a motort is átdolgozták, elsősorban a méretét fogták vissza. A futóművel kapcsolatban az a fő cél, hogy az autó képes legyen a gyors irányváltásokra úgy, hogy stabil maradjon, mert ez a 2019-es verzió nagy hiányosságának bizonyult, a kisebb motor miatt pedig szűkebbre is szabhatják a karosszériát, ami aerodinamikailag szintén fontos lehet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: