A Formula-1 döntéshozói a 2021-es szabályváltoztatások előfutáraként 2019-re bevezettek néhány aerodinamikai módosítást, amelyek a tervek szerint elősegítették volna az izgalmas csaták kialakulását. Hozzányúltak többek között az első és a hátsó szárnyakhoz, valamint az oldaldobozok előtti területekhez is. A változtatások azonban nem hozták el a várt előrelépést, a futamok képe csak minimálisan változott 2018-hoz képest. Pat Symonds, az F1 technikai igazgatója elismerte, jobb munkát is végezhettek volna.
„Kapkodva lettek összeállítva, utólag nézve én be sem vezettem volna ezeket. A szélárnyék hatása csak minimálisan javult, ráadásul a szabályokban megfogalmazott konfigurációkat nem is teszteltük. Számos kutatást végeztünk, feltérképeztük a legfontosabb területeket, de a szóban forgó kialakítást nem próbáltuk ki. Ez 2021-re semmilyen hatással nem lesz, de végezhettünk volna jobb munkát.”
Az előzések nehézsége ellenére tavaly számos izgalmas versenyt láthattunk, és Symonds szerint idén is ez lesz a helyzet. Ami idén nagy kihívást jelent majd a csapatoknak, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt az aktuális és a következő évi autó fejlesztése között.
„Ha valaki a többiek fölé nőtt, akkor hamarabb foglalkozhat a jövő évi autóval, de szerintem nem ez lesz a helyzet. Szerintem szoros küzdelem lesz az élen, így remélem, hogy a csapatok nem dőlhetnek hátra” – nyilatkozta az Autosport International színpadán.