Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke arról beszélt, hogy a téli tesztek első hete után még ők is azt hitték, hogy fél másodperccel a mezőny előtt vannak és övék a leggyorsabb autó - aztán a második héten már látták, hogy ez nincs így, de az igazi pofont Melbourne adta nekik. Binotto szerint akkor még Sebastian Vettel és Charles Leclerc is stabilan vezethető autóról számolt be és azok a dolgok, amik később a fő gyengeségüknek bizonyultak (gumikopás, instabilan, rossz tapadással forduló autó), akkor még megfelelőnek tűntek.
"Azonnal gyorsak és nagyon erősek voltunk a teszt első hetében. Úgy éreztük, hogy egyértelmű előnyben vagyunk a többiekkel szemben, ott még fél másodperccel jobbak voltunk a többi csapatnál. A második teszthéten a Mercedes már fejlesztéseket hozott és ha a kevés üzemanyaggal futott leggyorsabb köröket nézzük, akkor egálban voltunk velük" - idézi Binottót az Autosport.
"Ettől függetlenül még mindig nagyon magabiztosan mentünk el Ausztráliába, úgy éreztük, hogy harcban lehetünk a győzelemért. Az a hétvége aztán hidegzuhanyként érte az egész csapatot. Akkor jöttünk rá, hogy a teljesítményünk nem volt elég. Sok oka volt ennek, rossz döntést hoztunk a hűtést és a motormenedzselést tekintve is, voltak dolgok, amiket rosszul csináltunk akkor, de összességében is lassúak voltunk az elvárásainkhoz képest" - magyarázta.
A csapatfőnök szerint amikor Leclerc pole-pozíciót szerhett Bahreinben, úgy gondolták, hogy talán csak Melbourne ment ennyire félre - azonban nem így lett és Binotto szerint az volt a fő hiba, hogy túl lassan reagáltak a problémáikra, túl sokáig tartott, míg megoldották őket, hiszen addigra elúszott a szezon.
"A csapat hangulata jó volt és ha nem is tüntettük el a teljes hátrányunkat, főleg a kanyarokban, de azt hiszem, hogy a szezon második felében már pozitívan reagáltunk a problémákra. Ez megmutatta, hogy a csapat képes fejlődni és a jó irányba menni, ez volt az idény pozitívuma."