A csapatoknak kötelességük minden versenyhétvégén tudatni az FIA-val a rajtrácsra kivezető kör előtt az autóban lévő üzemanyag mennyiségét, melynek eleget is tett a Ferrari Abu Dhabiban is, azonban történt egy kis adminisztrációs pontatlanság, ami miatt Charles Leclerc kizárása sem tűnt lehetetlennek.
Azonban mikor ellenőrizték, valójában mennyi benzinnel is van felszerelkezve Charles Leclerc Ferrarija, a versenyfelügyelők azonnal jelezték az illetékeseknek az FIA-nál, hogy a 16-os számú autóban 4,88 kg-mal több üzemanyag található annál, mint amennyit a Ferrari jelzett feléjük. Az FIA végül nem zárta ki a pilótát, csak pénzbüntetéssel sújtotta a csapatot, az ügyben azonban Mattia Binotto csapatfőnöknek megint magyarázkodnia kellett, hiszen a szezon második fele egyértelműen az ő állítólagos csalásukról szól - az illetékesek több alkatrészüket is lefoglalták, egyértelműsítették a szabályokat, stb.
Abu Dhabiban Leclerc-nek és Sebastian Vettelnek is motorkímélő üzemmódot javasolt a csapat, de Binotto tagadta, hogy ez az üzemanyagszintet érintő vizsgálat miatt lett volna szükséges - azt mondta, hogy mindössze óvni akarták az erőforrást, ennyi a történet. A gyanúsítgatások miatt azonban fontosnak tartotta tisztázni, hogy ugyanezt a vizsgálatot már sokszor elvégezték az autóikon.
"Ez nem az első alkalom, ebben a szezonban legalább tízszer ellenőrizték már ezt. Eddig mindig minden rendben volt, most viszont akadt némi eltérés" - idézi Binotto szavait az Autosport. A csapatfőnök azt is hozzátette, hogy maga a mérés egyszerű, könnyű megérteni. A történet tényleg csak azért érdekes, mert pont az üzemanyag-felhasználás kérdéses hosszú hetek óta a maranellóiaknál...