Közép-európai idő szerint 14 órakor az F1-es szezon utolsó időmérő edzésére készülve indították be a 20 autó motorját a garázsokban – köztük volt, és teljes kvalifikáción részt vett Valtteri Bottas is, akire pedig a hajtásláncelemek cseréje miatt mindenképpen a mezőny utolsó rajthelye várt. Jelenlétével azonban csapattársát, Lewis Hamiltont próbálta segíteni a szélárnyékkal.
A Q1 egyetlen hajmeresztő pillanata az volt, amikor Sebastian Vettel első gyorskörének befejezésére készülve megpördült a célegyenesbe fordulva. A Ferrari németje aztán a második menettel javított és megfutotta a továbbjutást érő időt. A 18 perces szakasz végén nem is történt meglepetés, a leggyorsabbnak Hamilton bizonyult, a kiesők közé pedig Romain Grosjean, valamint a két Alfa Romeo és a két Williams szorult. Robert Kubica ezúttal is elmaradt George Russelltől az utolsó előtti helyért folyó harcban, ami azt jelenti, hogy a lengyel a szezonban 21:0-ra veszítette el az időmérős harcot csapattársával szemben.
A Q2-ben az élmezőnyben szokás szerint a gumiválasztás jelentette a fő beszédtémát. A Ferrarik nem merték bevállalni, hogy a közepes keverékű abroncsokkal fussanak, Hamilton és a két Red Bull-pilóta azonban képes volt rögtön ezeket használva továbbjutni, így stratégiai előnyt szerezve a versenyre. Leclerc pedig a második menetére kért közepes keveréket, amelyen javítani is tudott, így ő is ezzel folytathatja a futamon. Századokon múló különbségekkel a középmezőny tovább morzsolódott, Perez, Gasly, Stroll, Kvjat és Magnussen voltak azok, akik nem folytathatták az időmérőt a második szakasz után.
A Q3-ban Hamilton tovább fitogtatta az erejét, első nekifutásra 1:34,828-at futva, amihez képest legközelebbi üldözői, Verstappen és a még mindig teljes gőzzel nyomó Bottas sem tudtak három másodpercen belülre kerülni. A második menetek során Hamilton fél tizeddel tovább javított, de erre már nem is volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze a pole-t, méghozzá elég hosszú idő után, a Német Nagydíj óta először. Bottasnak sikerült javítani, így a képzeletbeli második helyen zárt, a második rajthely azonban Verstappené lesz. A Ferrarik nem tudtak előrelépni a 4-5. helyről (ami a második sort jelenti majd számukra), Charles Leclerc ráadásul nem is érte el időben a rajtvonalat a végén. Albon a 6., mögötte a McLarenek és a Renault-k fonódtak egymásba az első tízes végén.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.779 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34.973 | 0.194 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:35.139 | 0.360 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:35.219 | 0.440 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:35.339 | 0.560 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:35.682 | 0.903 |
7 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:36.436 | 1.657 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:36.456 | 1.677 |
9 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:36.459 | 1.680 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:36.710 | 1.931 |
Q2 | ||||
11 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:37.055 | 1.512 |
12 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:37.089 | 1.546 |
13 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:37.103 | 1.560 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:37.141 | 1.598 |
15 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:37.254 | 1.711 |
Q1 | ||||
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:38.051 | 2.200 |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.114 | 2.263 |
18 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.383 | 2.532 |
19 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:38.717 | 2.866 |
20 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:39.236 | 3.385 |