Alig öt percet kellett várni a Formula-1-es Brazil Nagydíj második szabadedzésének első bukására, Robert Kubica az első mért körének harmadik kanyarjában vesztette el uralmát a Williams felett - összetörte az autót, neki szerencsére nem lett baja és néhány perc szünet után folytatódhatott, vagy inkább elkezdődhetett a gyakorlás érdemi része.
Az élen elsőre Lewis Hamilton szaladt át a pályán a leggyorsabban, mögötte Max Verstappennel és Charles Leclerc-rel, majd megérkezett Sebastian Vettel és átvette a vezetést - másodikra Leclerc is felurgott mögé, úgyhogy Ferrari 1-2 volt a helyzet a mezőny elején. Ezzel együtt érdemes volt kiemelni, hogy az utolsó szektorban, a hosszú, padlógázas emelkedőn Verstappen és a Red Bull volt a leggyorsabb, alátámasztva ezzel a Mercedes motorerővel kapcsolatos megállapításait - igaz, közben a holland arra panaszkodott, hogy a motorfék nem működik megfelelően.
Az edzés második felére érkeztek meg a lágy gumik, a két Mercedest pedig ez olyannyira megzavarta, hogy kis híján összeütköztek, Bottas nem igazán figyelt, Hamilton pedig nem is volt túl elégedett a helyzettel, integetett az autóból és a rádióban is panaszkodott csapattársára. Bottas aztán Vettelt is feltartotta, majd Hamilton elrontotta a második próbálkozását, így a másodjára már remeklő német ferraris állt az élre nyúlfarknyi különbséggel Leclerc és nem sokkal Verstappen előtt - Bottas volt a negyedik, Hamilton pedig az első normálisan befejezett körével csak az ötödik helyig kapaszkodott fel.
A pálya rövidsége miatt a különbségek a várakozásoknak megfelelően kicsik voltak és az most is egyértelmű vált, hogy aki valahol egy gondolattal később tud fékezni, vagy simábban kigyorsítani, az több pozíciót is nyerhet a szombati időmérőn. A kvalis körök után aztán jöhettek a hosszabb, megtankolt, versenyre készülő etapok, amelyek a szakma számára általában még érdekesebbek az egykörös tempónál, de elsőre csak az volt egyértelmű, hogy a lágy gumik is elég sokáig életben maradnak, egyik keverék sem kopik gyorsan - illetve hogy Lewis Hamilton most is impresszív tempót produkált a hosszú etapon.
A középmezőny helyzete teljességgel megjósolhatatlan, olyan közel van egymáshoz a három nagy és a Williams között minden csapat, hogy az a csata az eddigiek alapján a pilótákon és a szerencsén (forgalom, stb.) fog múlni holnap - Kevin Magnussen 1:10,1-gyel a hatodik, Lando Norris 1:10,7-tel csak a 18. helyen zárt.
A hajrában még a Toro Rossónál támadt komolyabb riadalom, előbb Pierre Gasly alatt megállt a Honda-motor, majd Danyiil Kvjat csapódott a falba, a visszajátszások alapján szintén azért, mert megállt az erőforrás a kanyar közepén. Az orosz által okozott piros zászló aztán le is lőtte az edzést, néhány perc volt már csak hátra, úgyhogy mindenki visszatért a bokszba és befejezte a munkát.
A második szabadedzés végeredménye: