Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 22. csütörtök
F1

Binotto elmagyarázta a Ferrari taktikáját

A csapatfőnök szerint vállalhattak volna több kockázatot, de senki sem számított a gumik ilyen hosszú élettartamára, Vettellel pedig már kényszerhelyzetbe kerültek Hamilton miatt.

Mattia Binotto elismerte, hogy a vasárnapi Mexikói Nagydíjon a Mercedes játszotta jól a stratégiai játékot és ezért tudott nyerni Lewis Hamilton annak ellenére, hogy a bokszkiállások előtt még Charles Leclerc és Sebastian Vettel haladt az első két helyen. A Ferrari csapatfőnöke bevallotta, hogy ők is vállalhattak volna több kockázatot.

"Az már nagyon későn derült ki, hogy az egykiállásos stratégia lesz a nyerő. Amikor Charles kiállt, még túl korai lett volna az egykiállásos taktikának, túl nagy lett volna benne a kockázat, főleg hogy az élről állt ki. Az viszont világos, hogy a Mercedes húzása volt a nyerő, kockáztattak a győzelemért és bejött nekik" - idézi az Autosport Binotto szavait.

bines



"Ez van, talán többet kellett volna kockáztatunk, de ezt nehéz megítéli, persze az eredmény tudatában már könnyű egy igennel felelni erre. Amikor Hamilton kijött, Sebastian már csak mögé térhetett volna vissza egy bokszkiállás után, mert Hamilton már az első szektorban olyan gyors volt, hogy előtte maradt volna. Így pedig az volt a legjobb, hogy kint maradunk azért, hogy a verseny végén frissebbek legyenek a gumijaink" - magyarázta a csapatfőnök.

Binotto azt is elmondta, hogy a szabadedzések után senki nem számított arra, hogy ilyen sokáig bírják majd az abroncsok, ők sem számoltak ezzel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?