DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 12. szombat
F1

A csapat sem tudta, Hamilton bírja-e a végéig

Meglehetősen nagy lutrit vállalt a Mexikói Nagydíjon a Mercedes, amikor egykiállásos taktikával 47 körös etapra kényszerítette Hamilton. A döntés viszont bejött, amin Toto Wolff is meglepődött.

A test-test elleni csaták helyett a gumikezelésről szólt a Formula-1-es Mexikói Nagydíj az élmezőny számára. Az izgalmasnak ígérkező, ám végül ellaposodó taktikázásból a Mercedes jött ki a legjobban, a rajtrács második és a harmadik sorából indulva mindkét pilótája felállhatott a dobogóra. A futamgyőztes Lewis Hamilton számára azonban sokáig ez egyáltalán nem volt biztos, hosszúra nyúlt második etapja ugyanis azt jelentette, hogy közel 50 kört kell teljesítenie a kemény keverékeken. A csapatfőnök utólag elismerte, a stratégák sem voltak biztosak abban, hogy a brit gumijai kibírják a versenytávot.

 wolff-portre-20193



„Nem tudtuk, egy kísérlet volt. Láttuk, hogy [Daniel] Ricciardo jól bírja, ezért azt gondoltuk, hogy képes lesz rá, de az autóban ülve bizarrnak tűnhet, hogy 47 kört kell menni egy szett abronccsal. A harmadik és a hatodik helyről rajtolva az első és a harmadik pozícióban végeztünk, ami eléggé szokatlan. Ez az eredmény jól mutatja, az élen mennyire nehéz jó döntéseket hozni azért, hogy ne dobjunk el egy győzelmet. Akkor könnyebb, amikor semmi veszítenivalónk nincs” – értékelt Toto Wolff.

Hamilton gumijai tehát kibírták, így a brit kitartott az élen, a Mercedes pedig ismét egy olyan futamon nyert, amelyen a Ferrari birtokolta a rajtrács első sorát. A vörösöknek ez a mutatója meglehetősen gyenge, idén eddig négyszer rajtoltak az első sorból, és ezt a helyzetet mindössze egyszer sikerült futamgyőzelemre váltaniuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: