DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Emiatt támadhat fel Vettel jövőre Button szerint

Lejárt a négyszeres világbajnok ideje, innentől már csak lefelé vezet az út, mondják sokan a 2019-es szezon alapján. 2009 legjobbja, Jenson Button viszont úgy gondolja, a gondok a vezetési stílusnak nem megfelelő autóban keresendők, a következő évben pedig újra főszerepbe kerülhet. Vele is nem egyszer megtörtént a múltban.

Új könyvében, amely a How to be an F1 driver (Hogyan legyél F1-es versenyző) címet viseli, Jenson Button egy aktuális kérdést is kibont: a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmaradó teljesítményét csapattársához, a Ferrarinál első szezonját töltő Charles Leclerc-hez képest. Button azzal érvel, hogy vannak kiváló pilóták, akik vezetési stílusa szűk optimális tartományban csúcsosodik ki. Megfelelő autóval briliánsak, ha azonban a versenygép nem felel meg nekik, alulteljesítenek – emiatt nem megy most Vettelnek.

„Nem vesztette el a tehetségét és nem is felejtett el vezetni, egyszerűen az autó nem illik hozzá. Vagy nem találta meg még az egyensúlyt, amely megfelel neki, vagy talán már nem is fogja ezzel az autóval. Ebben az esetben ki kell bírnia ezt a szezont, közben pedig dolgoznia azon, hogy a következő autó fejlesztése közben kiküszöböljék ezeket a problémákat” – idézi az Autosport lap a könyvet.



„Egyes versenyzők jobban megbirkóznak ezzel, mint mások. Talán a következő évi autó jobban fog kedvezni neki, mint a csapattársának. Majdnem mindegyik F1-es versenyző nagyon jó képességű, ha pedig neki megfelelő autóba kerül, akkor rögtön nyer. A különbség, hogy egyes pilóták jobban boldogulnak a stílusuknak nem kedvező autóval.”

Button nem a levegőbe beszél, mivel ő is az ilyen típusú pilóták közé tartozik. Precíz vezetési stílusa a stabil és kiszámítható hátsó tengelyt preferálja, amely segíti, hogy magasabban tartsa minimumsebességét, és a tempót átvigye a kanyarkijáratig. Pályafutásának hullámzásában is fontos szerepet játszott, mennyire volt erőteljes autóinak hátsó tapadása.

„Ilyen volt 2004 és 2006 a BAR/Honda éveiből. A brawnos év nyilvánvalóan kiemelkedik, a McLarennél pedig a ’11-es. Abban az évben befújt diffúzorunk volt, amely nagyon sokat segített a fékezés során. Stabilan tudtam tartani az autót, amely pont azt csinálta, amit akartam, tehát úgy tudtam vezetni, ahogyan elképzeltem. Ezért volt ’11 erősebb év, mint ’10 vagy ’12, az autó karakterisztikája és a szabályok miatt” – magyarázta Button, aki 2011-ben jócskán Lewis Hamilton előtt végzett a világbajnokságban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: