Percekkel az első suzukai F1-es szabadedzés előtt bejelentették, hogy a holnapi időmérőt elhalasztják és vasárnap délelőtt rendezik majd meg, míg a harmadik szabadedzést véglegesen törlik, így mindenki számára egyértelművé vált, hogy az első két gyakorlás értéke megnőtt - a Mercedes nem is várt sokat, az új aerodinamikai fejlesztéseket már az első percekben kipróbálta.
Ugyan az edzés Carlos Sainz technikai hibájával indult, aki az első percben motorerőt vesztett és egyes fokozatban ragadt, de aztán a Mercedesek átvették az irányítást, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas azonnal az élre állt, a Ferrarik és a Red Bullok pedig csak fél óra elteltével érkeztek meg - Charles Leclerc és Max Verstappen két tizedre voltak Hamiltontól, Sebastian Vettel és Alexander Albon egy kicsit távolabb.
Az első lágygumis köröknél aztán a Ferrari átvette a vezetést Vettel-Leclerc sorrendben, de ez nem tartott sokáig, ahogy a Mercedesek is felrakták ezt a keveréket, máris hatalmas lett a különbség a javukra, egy másodpercet osztottak ki a riválisoknak, ez pedig ki is tartott az edzés végéig. Összességében az utóbbi hetekben látottakhoz képest hatalmas fordulat állt be azzal, hogy a Mercedes óriási fölényben van a többiekkel szemben és végül néhány századdal Bottas produkált gyorsabb kört Hamiltonnál, úgyhogy ő zárt az élen - a Ferrarinál Vettel két tizeddel gyorsabb volt Leclerc-nél, a Red Bullnál pedig Verstappen hárommal Albonnál. Ez energiaitalosoknál egyelőre nem érződik a belengetett hatalmas teljesítménynövekedés az új üzemanyag miatt.
Sainz McLarenjét az edzés második felére összerakták és olyannyira jól működött, hogy a hetedik helyet szerezte meg vele a két Racing Point és Lando Norris előtt, a két Renault nem ment jól, míg az élete első F1-es bevetését teljesítő Naoki Yamamoto elsőre gyakorlatilag egált ment a Toro Rossónál Danyiil Kvjattal, ami mindenképpen megsüvegelendő teljesítmény. További érdekesség, hogy nem a két Williams zárta a sort, Antonio Giovinazzi ugyanis nem tudott érdemi kört futni.
Az első szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.731 | 26 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.807 | 0.076 | 25 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:29.720 | 0.989 | 26 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:29.912 | 1.181 | 20 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:30.046 | 1.315 | 22 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:30.375 | 1.644 | 24 |
7 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:30.702 | 1.971 | 21 |
8 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:30.810 | 2.079 | 21 |
9 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:30.959 | 2.228 | 27 |
10 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:31.001 | 2.270 | 24 |
11 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:31.283 | 2.552 | 25 |
12 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.307 | 2.576 | 27 |
13 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:31.426 | 2.695 | 29 |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:31.563 | 2.832 | 25 |
15 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:31.785 | 3.054 | 22 |
16 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:31.920 | 3.189 | 23 |
17 | Naoki Yamamoto | Toro Rosso-Honda | 1:32.018 | 3.287 | 30 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:32.800 | 4.069 | 23 |
19 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:33.484 | 4.753 | 27 |
20 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.887 | 8.156 | 4 |