DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Melyik F1-es pilóta Möszijő Tájfun?

Möszijő Tájfun: ezzel a becenévvel heccelték a Toro Rosso és a Red Bull munkatársai csütörtökön Pierre Gaslyt, mégpedig nem véletlenül. A francia pilótának volt már dolga az időjárási jelenséggel és nagy árat fizetett érte.

Hogy miért? Az idei évadot a Red Bullnál kezdő, majd a nyári szünet után a Toro Rossóhoz visszadelegált francia pilótának 2017-ben komoly bajnoki esélyei voltak a japánok legnépszerűbb formaautós bajnokságában, a Super Formulában, csakhogy egy tájfunkeresztbe húzta a számításait.

Az utolsó futamot Suzukában rendezték, ahová Gasly két F1-es nagydíjjal a háta mögött, kifejezetten a bajnoki cím miatt ruccant át, kihagyva az Amerikai Nagydíjat. Hátránya fél pont volt Hiroaki Ishiurához képest és a közvélemny biztosra vette: a remek formában lévő pilóta biztosan bajnok lesz, csakhogy a Lan tájfun miatt a viadalt törölték, a francia pedig az F1-es bevetésről és a Super Formula bajnoki címéről is lemaradt.

„Sokat nevetünk ezen a csapattal, mióta a hét elején megérkeztünk Japánba és felerősödtek a Hagibis tájfunnal kapcsolatos hírek, már több ízben is nevettünk ezen. Imádják azt kérdezgetni tőlem, hogy mi újság a tájfunokkal?” – mondta Gasly csütörtökön Suzukában, ahol a formula.hu a Casio Edifice jóvoltából van jelen.

A francia versenyző nagy mosollyal az arcán jelentette ki, hogy „rémálmai” vannak a tájfunokkal kapcsolatban, ráadásul elárulta, hogy nem a 2017-es volt az egyetlen afférja az errefelé nem ritka időjárási jelenséggel. „Tavaly volt egy látogatásom Japánban, akkor is tájfun volt, most újra itt vagyok, ismét tájfun közelít. A Hondánál, a Red Bullnál és a Toro Rossónál is azzal szívják a véremet, hogy vonzzom a tájfunokat, hozom őket magammal. A mostani tényleg óriásinak tűnik az előrejelzések szerint, szóval meglátjuk, hogyan alakul a hétvége hátralevő része” – fogalmazott a pilóta, aki kihangsúlyozta: azoknak, akinek döntést kell hozniuk a hétvégi menetrend esetleges megváltoztatásáról, nem csak a versenyzők, hanem a közönség biztonságát is szem előtt kell tartaniuk.

gasly_2



Gasly ázsiai túrája a múlt héten kezdődött, mégpedig Thaiföldön, ahol több szponzori eseményen, egyebek mellett az Edifice legújabb, limitált szériás, a Toro Rosso és a Honda Racing számára készített karóráinak bemutatóján, valamint a MotoGP ottani futamán is részt vette. A nyár végi lefokozását erősen megsínylő pilóta mostanára helyrejött, remek hangulatban érkezett Suzukába, ahol reményei szerint a Toro Rosso-Honda versenyképes lehet.

„Tavaly az itteni időmérő jól sikerült, de a futamon küszködtünk a gumik kopásával. Most remélhetőleg versenyképesebbek leszünk. A Honda is fejlesztett egy picit a hazai versenyére,így ha mindent összerakunk, a szoros középmezőnyben előnyben lehetünk. Ígérni semmit nem akarok eredmények tekintetében, csupán annyit, hogy mindent megteszünk majd a pontszerzés érdekében” – mondta Gasly, akinek a pénteki első szabadedzésre át kell adnia az autót a Honda japán pilótájának, Naoki Yamamotónak, aki tavaly egyszerre nyerte meg a két legfontosabb japán bajnokságot, a Super Formulát és Super GT-t – mindkettőt másodjára.

A 31 éves Yamamoto egyfajta jutalomjátékként kapja az F1-es kiruccanást a Hondától, Gasly pedig nem háborog emiatt: „Az év elejétől fogva tudtuk, hogy Naoki megkapja ezt a lehetőséget, nekem pedig semmi gondom ezzel. Hihetetlenül lelkes és ügyes srác, sokat beszélgettem vele ma délelőtt. Az biztos, hogy Suzukát kevesen ismerik nála jobban, hiszen a győzelmeinek több mint a felét ezen a pályán szerezte, szóval ha normál időjárási körülmények között tud körözni, a visszajelzései kifejezetten hasznosak is lehetnek!” 

Gasly a pontjai zömét a Red Bullal szerezte a szezon korábbi szakaszában, jelenleg 69 egységgel az egyéni tabella 6. helyén állomásozik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: