DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mennyibe került a Mercedes tavalyi bajnoki címe?

Bevételek, kiadások, bérek, reklám- és márkaérték: íme a Mercedes Formula-1-es részlegének 2018-as éve hajmeresztő pénzösszegekkel kifejezve.

A pénzügyi kimutatások alapján a Mercedes Formula-1-es csapatának bevétele – amely F1-es jogdíjból, szponzorpénzekből és az anyacég, a Daimler AG hozzájárulásából tevődött össze – a 2017-es 337,2 millió fontról 338,4 millió fontra (ez 127 milliárd forint) emelkedett. A csapat kiadásai 309,7 millió fontról 311,4 millióra (117 milliárd forint) emelkedtek, azaz adózás után 13,3 millió font (5 milliárd forint) profit keletkezett.

Az istálló alkalmazotti létszámáról is közölt adatokat az Autosport szaklap: 2016-ban 849, két éve 912, egy éve 968 fő volt az összlétszám. 2018-ban 38 embert a tervezési, gyártási és mérnöki részlegekre vettek fel, 19 főt az adminisztrációba. Ezáltal a fizetésre fordított kiadások is nőttek 6,5 millió fonttal, 93,7 millióra (35 milliárd forint).



Arról is vannak adatok, pontosan mekkora összeggel finanszírozza a Formula-1-es projektet a Daimler: 64,3 millió fonttal (24 milliárd forint) járult hozzá a költségvetéshez. Ebbe azonban beleszámolják azt a 25,3 millió fontot is, amely formálisan a motorok lízingköltsége, és a testvérvállalatnak, az erőforrást gyártó HPP-nek jut.

További érdekes mutató, hogy a Mercedes a Formula-1-es tévéközvetítés 24 %-ából részesült 2018-ban: ennek hirdetési ekvivalencia/reklám-egyenértéke 3,7 milliárd dollár, azaz több mint 1100 milliárd forint. A Mercedes márkaértékét pedig 48,6 milliárd dollárra taksálják az Interbrand mérése szerint (15 ezer milliárd forint), miközben a Formula-1-es siker előtt, 2013-ban még csak 31,9 milliárd dollár volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: