Toto Wolff korábban azt hangoztatta, hogy a Formula-1-ben hatodik éve változatlan motorszabályok miatt a Mercedes, a Ferrari, a Honda és a Renault teljesítményben és megbízhatóságban is egyre közelebb kerül egymáshoz. A maranellóiak utóbbi hetekben látott formája miatt ezt az állítását most kénytelen visszavonni. „A korosodó szabályok miatt szokatlan egy ilyen nagy előrelépés” – értékelte a Ferrari ugrásszerű előrelépését a Mercedes csapatfőnöke. „Úgy tűnik, ismét a motorok kerülnek az előtérbe. Meg kell értenünk, hogyan nyerhetünk ki belőlük még több teljesítményt, miközben megtaláljuk az erő és a légellenállás helyes arányát, valamint a gumikat is hasznunkra fordítjuk. Ezek kombinációja a lényeg” – idézte őt a Racefans.
Wolff elárulta, a Mercedes brixworth-i gyárában lázas kutatás kezdődött az extra lóerőkért. „Szerintem az erőforrás minden részletét meg kell vizsgálnunk, innováció után kutatva. A belső égésű motor hatékonysága esetében nem százalékokról, hanem egy százalék töredékéről beszélünk – ennyit tudunk évente fejlődni. Az olyan korosodó szabályokkal, mint amilyenek most érvényben vannak, ez a szám még alacsonyabb, szóval a motor összes többi alkotóelemével kreatívan kell bánni, miközben az előírásokat is teljes mértékben betartjuk.”
Köztudott, hogy a Ferrari idei karosszériája az átlagosnál kisebb légellenállást produkál, de Wolff szerint ez nem az a terület, amelyre most nagyobb energiákat kellene felhasználni. „A mezőny két véglete között két tizedmásodperc mutatható ki, ennyit számít, hogy sok apró elemmel teletűzdelt vagy áramvonalas autóval rendelkezünk-e. Van hatása, de nem ezen van a hangsúly.”