DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Wolff: Élvezzük, hogy üldözhetjük a Ferrarit

Ki gondolta volna, hogy a nyári szünet előtt, hogy a pauza után a Mercedes előnye eltűnik, és a Ferrari viszi majd a prímet? Csupán egyvalaki emlegette folyamatosan, hogy a vörösöket nem szabad leírni, az pedig a csillagosok vezére, Toto Wolff volt. Az a szakvezető, aki Szocsiban kijelentette: már élvezik is azt a tényt, hogy egy ideje nem kihívottként, hanem kihívóként kell helytállniuk.

Amekkora előnnyel kezdte a 2019-es szezont a Mercedes, az emiatt sokszor kritizált Toto Wolffot leszámítva gyakorlatilag élő embert nem lehetett találni az F1-es paddockban, aki merte volna azt állítani, hogy a csillagosok számára nem lesz sétagalopp a szezon egészen az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj leintéséit. Csakhogy a nyári szünet óta nagyot fordult a világ, mióta a cirkusz újraindult, a csillagosoknak se pole pozíció, se futamgyőzelem nem jutott, azóta a Ferrari számít meghatározó erőnek. Sőt, mivel a vörösök motorerő-fölénye miatt előre borítékolt Spa és Monza után Szingapúrban is domináltak, már az a teória is megdőlt, csupán a hajtóerőből származó fölény miatt voltak képesek felülkerekedni az éllovas címvédő formáción.

Szocsiban a Mercedes újabb maflást kapott, Charles Leclerc zsinórban negyedszer húzta be a pole pozíciót, Lewis Hamilton pedig már annak is szemlátomást örvendezett, hogy egyáltalán sikerült. Mit lehet kezdeni egy ilyen helyzetben? Például élvezni az új szerepkört, ahogyan arra Wolff is rámutatott a kvalifikációt követő sajtóértekezletén.

mercaa



„Az utóbbi néhány futam alapján tisztán láthatjuk, hogy már nem a mienk a leggyorsabb csomag, hiszen már nem csak motor frontján teljesítenek nagyszerűen” – mondta a Ferrarira utalva a Mercedes-főnök a sajtóeseményen, amelyen jelen volt a formula.hu is. „Valamit kezdenünk kell a helyzettel, keményebben kell dolgoznunk. Őszintén szólva már ott tartunk, hogy élvezzük is ezt a helyzetet. Ez egy komoly kihívás, amelynek az elején mindig nehéz átkalibrálni magad, de amikor odamész a versenyre azzal a céllal, hogy nyersz és nem nyersz, majd a következőn sem, az nagyon kemény tud lenni.”

Arra a kérdésre, hogy ez-e a legkeményebb időszak a Mercedes számára a turbós hibrid éra kezdete óta, Wolff kijelentette: „Egyértelműen a legnehezebb időszakok között van. Voltunk már olyan helyzetben, hogy a Ferrari nagyon erős volt, például az utóbbi néhány évben is, de most szó szerint szétzúznak mindenkit az egyenesbeli sebességükkel, amelyet jelenleg szinte lehetetlen kompenzálni. Ez egy olyan helyzet, amelyen valahogyan túl kell jutnunk.” 

Wolff hangsúlyozta, hogy a Mercedes minden követ megmozgat annak érdekében, hogy fel tudják venni a versenyt a Ferrarival a folytatásban, rámutatott ugyanakkor arra is: az idei munka semmiképp nem mehet a jövő évi fejlesztések rovására. Ugyan Lewis Hamilton és a csapat előnye lehetővé tenné, hogy lazábban vegyék az idény hátralevő részét, a szakvezető szerint erről szó sincs, mert – mint fogalmazott – „addig nincs vége, amíg nincs vége! Egészen addig rövid távon gondolkodunk, és megpróbálunk mindent kihozni minden egyes edzésből.”

Hamilton a 2. helyen álló márkatársat, Valtteri Bottast 65, míg a 3-4. helyeken holtversenyben álló Charles Leclerc-t és Max Verstappent 96 egységgel előzi meg. A csapat előnye 133 pont a 2. pozícióban állomásozó Ferrari előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: