DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Formula-napló: Mozgalmas nap, újabb Leclerc-pole

Nem könnyű, de megpróbáljuk: a formula.hu napló formájában igyekszik hangulatjelentést adni az Orosz Nagydíjról. Nagy vonalakban ilyen volt a szombati nap Szocsiban…

7:30 Ébresztő, ami nem könnyű. Az időeltolódás csupán egy órányi, de arra mindenképpen elég, hogy zavarja az ember bioritmusát még néhány nap után is. Pláne egy hosszúra nyúlt este után… Hogy miért nyúlt hosszúra az este? Nos, nem azért, mert belevetettük magunkat az éjszakába az orosz riviérán, inkább azért, mert azután szaglásztunk, hogy valóban megtörténik-e a régóta rebesgetett McLaren-Mercedes kapcsolat újraélesztésének bejelentése. A pályáról való távozás előtt belebotlottunk a Ferrari legendás mindenesébe, Gino Rosatóba, aki nem győzte dicsérni Budapest szépségét és fejlődését. Tette mindezt olyan lelkesen, hogy arra Tarlós István főpolgármester is csak csettintene. A kanadai szakemberrel megállapodtunk: hamarosan egy interjú keretein belül is beszélgetünk a hazánkhoz fűződő, 1994 óta felgyülemlett élményeiről.

9:30 A paddockban minden a McLaren-Mercedes körül forog, a világsajtó izgatottan várja a bejelentést. Közben elstartol egy olyan pletyka is, hogy a Toro Rosso 2020-ra nevet válthat és a Red Bull olasz tükörfordítása helyett a vállalat által működtetett divatmárka, az Alpha Tauri nevét veheti fel. Pénteken náluk vendégeskedtünk, akkor semmi nem utalt erre, de az esti órákban valaki kikotyogta, hogy beadtak egy kérelmet erre vonatkozóan az FIA-hoz, illetve jóváhagyó szavazást kértek a többi csapattól, ami ilyenkor szükséges. Az információ valamelyik konkurens alakulattól szivárgott ki.

10:30 Érkeznek a várva várt bejelentések: előbb a Renault tudatja, hogy 2020 végén szakítanak a McLarennel, majd a Mercedes jelenti be, hogy megállapodtak a wokingiakkal. Egyből beindul a találgatáshadjárat: partnercsapat és az abból származó bevétel nélkül mennyire lesz nehéz helyzetben a gyári Renault, illetve az a tény, hogy 2021-től a Mercedesnek három partnercsapata is lesz, jelentheti-e azt, hogy a csillagosok gyári csapatként nem maradnak az F1-ben?

11:00 Az oroszok ünnepelnek, Robert Schwartzman révén F3-as bajnokuk van. A 20 éves pilóta valóban rendkívül ígéretes teljesítményt nyújtott egész évben. Egyesek szerint a Ferrarinál máris szívják a fogukat, hogy mihez kezdjenek: szakértők szerint Schwartzman akár az F2 kihagyásával is mehetne az F1-be, oda azonban a vörösök Mick Schumachert szeretnék előbb eljuttatni, aki üzletileg fontosabb, az F1-ben mutatott teljesítménye azonban…

12:00 A formula.hu régi jóbarátjával, a Puma Motorsport képviselőjével, Greg Hübnerrel arról értekezünk, hogyan és miként működnek a partnerkapcsolatok a csapataikkal. A paddock forgatagában belebotlunk egy régen látott cimborába, az orosz motorsport-élet egyik igazi prominens személyiségébe, Konstatin Zsilcovba is, aki terepralis navigátorként ért el világraszóló sikereket. Másodpilótaként Silk Way Rally-t nyert például Jean-Louis Schlesserrel, néhány éve pedig a Világkupa-sorozat orosz rakétáját, Vlagyimir Vasziljevet navigálja. Kosztya sportdiplomata minőségében van jelen és saját bevallása szerint nagyon élvezi a hazai F1-es pezsgést.

13:00 Leclerc-rel az élen zárul az utolsó szabadedzés, amely a Red Bull-család számára meglehetősen keserédes: Verstappen kicsúszik és falnak csapódik, Kvjat alatt üzemanyag-ellátási gondok miatt megállt a Toro Rosso.

14:00 Zsúfolásig telik a McLaren hospitality-egysége, ahol Zak Brown és Toto Wolff tájékoztatja a világsajtót a 2021-től újrainduló együttműködésükről. „Nagyra értékeljük a McLarent, sokat fejlődtek az utóbbi időben Zak és Andreas Seidl irányítása alatt” – mondja Wolff, aki megjegyzi: azért döntöttek úgy, hogy ellátják a McLarent is erőforrásokkal a Racing Point és a Williams mellett, mert 2021-től szorosabb mezőnyt várnak és arra számítanak, hogy lehet haszna annak, ha az egyik ügyfélcsapat akár versenyképes ellenféllé is kinőheti magát. A felek 1995 és 2014 között világbajnoki címeket érő sikereket arattak együtt.

leclerc_4



16:00 Sehol az eső, amelyet Bernie Ecclestone ígért pénteken, az időmérő napsütéses időben zajlik. Leclerc zsinórban negyedszer pole-ban, ami új F1-es rekord, ugyanis egyetlen hónap legforgása alatt még soha, senki nem szerzett négy rajtelsőséget a sportág történetében. Hamilton a 2. rajtkockával is nagyon elégedett, az oroszok keseregnek: mivel motorcsere miatt egyébként is a mezőny hátsó traktusából startolt volna, Kvjat nem hajt pályára a kvalifikáción.

16:30 Kvalifikáció utáni forgatag, amely valamilyen rejtélyes oknál fogva most még a szokásosnál is sűrűbb. Az egyik biztosan az időbeosztás: a csapatoknak sikerült olyan időpontokat választania az egyes versenyzők sajtóértekezleteire, hogy ahhoz nemhogy egy, de talán még három ember is kevés lenne. Az újságírók régóta panaszkodnak emiatt, de kérésünket csak ritkán veszik figyelembe.

17:50 Újabb bajnokavatás: az F2-esek első futamán jóbarátunk, Nyck de Vries biztosítja be a bajnoki címet. Egyetlen év alatt hatalmasat fordult a világ: tavaly a Prema kötelékében nyert ugyan futamokat az egykoron McLaren-patronált holland, de nem volt esélye a bajnoki címre, idén viszont kimagaslóan jól muzsikált az ART kötelékében. Jó visszagondolni arra, hogy egy éve ugyanitt a médiaközpontban nálunk húzta meg magát, velünk együtt nézte az F1-es futamot, most pedig a pódiumon állva bajnokként üdvözölhettük. „Megcsináltuk!” – mondta, amikor az autóból való kikászálódást követő ölelkézésnél, meghatódva és megkönnyebbülve. Borzalmasan nagy kár, picit szégyen is az F1-re nézve, hogy F2-es bajnokként nem jut üléshez a kiálykategóriában és a Formula-E-ben kell keresnie a boldogulást… Büszkék vagyunk rád, Bajnok!

18:20 Toto Wolff sajtóértekezlete a Mercedesnél: a szakvezető szemlátomást nem boldog, de nincs is lelombozódva. Mint mondta: a szezon őszi szakaszának kezdete óta tartó Ferrari-dominancia ösztönzi a csapatát, és annak ellenére sem engednek ki, hogy a biztos pontelőny miatt akár lazán is lehozhatnák a hátralevő futamokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: