A Formula-1 vezetősége a versenyhétvégék még izgalmasabbá tételén dolgozik, legújabb ötletük pedig a klasszikus időmérő edzések kiváltása valamilyen egyéb formátumra. Egyik alternatívaként a minifutamot hozták, amit 2020-ban kísérleti jelleggel lehet, hogy egy-két futamhétvégén viszont fogunk látni. Erről Szocsiban megkérdezték néhány pilóta véleményét is, akik – ha szavazásra lett volna lehetőségük – egyhangúlag elvetették volna a kezdeményezést.
„Kár lenne lecserélni, szerintem nagyon izgalmas, és a nézők is szeretik” – osztotta meg véleményét a kvalifikáció nyugdíjba vonultatásáról Lance Stroll. „Egy 25 körös futam nagyon unalmas lenne, különösen a mai F1-ben, amelyben szerepet játszik a stratégia. Szerintem végig vonatozás lenne, ami kivenne a sportból.”
Pilótatársával egyetértett Valtteri Bottas, aki szerint „nagy kár lenne elveszíteni az igazi időmérőt. Minden pilóta élvezi, amikor egy körön mindent beleadhat” – idézte őt a Racefans.
Az F1 már jó ideje a vízválasztó 2021-es szezont készíti elő, amely során számos olyan szabályt hoznak, amivel izgalmasabbá válhat a sorozat. Danyiil Kvjat szerint ezeknek sokkal nagyobb hatásuk lesz a versenyekre, mint az időmérő edzés formátumának megváltoztatása. „Ez úgy hangzik, mint egy gyors megoldás egy nagy problémára. A topcsapatok és a többiek között még mindig szakadék tátong, szerintem sokkal izgalmasabb lenne az, hogy öt-hat csapat versenyez a dobogós helyezésekért és a futamgyőzelemért.”
A mezőny legtapasztaltabb pilótája, Kimi Raikkönen azt a formátumot hozná vissza, amit még a kétezres évek elején alkalmaztak – már ha muszáj lenne változtatni. „Attól függ, hogyan csinálnák, de az időmérő valószínűleg izgalmasabb egy rövid futamnál. Én visszatérnék ahhoz, ami a karrierem elején volt: egy óra, azt hiszem három szett gumi és tizenkét kör. Az évek során többféleképpen is csináltuk, de őszintén nem tudom, bármelyik is érdemben változtatott-e a végeredményen.”