A 33 éves Grosjean 2009-ben debütált az F1-ben, majd 2012-ben visszatért, jövőre pedig már kilencedik teljes szezonját kezdi meg a királykategóriában. Az évtized elején a Lotusnál még győzelmi potenciáljáról tanúbizonyságot tevő francia végül a középmezőnyre kárhoztatott, és leggyakrabban már újból vissza-visszatérő hibái miatt kerül rivaldafénybe. A Haas végül a csapatba való beágyazottsága és a folytonosság megtartása miatt döntött a szerződéshosszabbítás mellett, ám mint Grosjean Szingapúrban a Racefansnak elmondta, sokáig számára sem volt egyértelmű, hogy az F1-ben akar maradni.
„Az segített a döntés meghozatalában, amikor a hatéves fiammal beszélgettem erről. Éppen autóztunk, és azt mondta, ’apu, sosem voltam még ott egy nagydíjon, meg akarlak nézni téged a Formula-1-ben’. Eddig csak egy filmforgatási napra jött el velem, amikor ötéves volt. És ekkor arra gondoltam, hogy bár apróság, de tényleg szeretném, ha a gyerekeim látnának engem a Formula-1-ben. Tehát gondoskodnom kellett arról, hogy itt maradjak még egy kicsit” – tett vallomást Grosjean, aki feleségével három gyereket nevel: Sascha 6, Simon 4 éves, Camille pedig az év végén lesz 2.
A végső elhatározás előtt azonban Grosjeanban is voltak kételyek a saját vágyait illetően, és nem is titkolja, hogy DTM-csapatokkal is beszélt az esetleges versenyzési lehetőségről. Bár a fejében már egész konkrét terv állt össze az F1 utáni karrierjére, ezt jelen állás szerint egy évvel el kell halasztania.
„Magamnak kellett feltenni a kérdést: a Formula-1-ben akarok maradni azzal a tudattal, hogy jelenleg nagyon kicsi az esélyem a bajnokság megnyerésére, vagy inkább menjek el egy olyan sorozatba, ahol tudom, hogy esélyem lenne bajnokká válni? Azóta nagyon kedvelem a DTM-et, hogy 2006-ban a Formula-3-ban voltam” – utalt vissza arra az időre, amikor együtt utazott a két mezőny. „Nagyszerű bajnokságnak tartom, és az autók is szuperül néznek ki. A DTM-et aztán kombinálni lehet a Formula-E-vel, a kettő együtt pedig egy remek szezont alkot. Szóval az A tervem a Formula-1 volt, de akadtak más lehetőségeim is: a B és a C tervet a DTM és a Formula-E jelentette, vagy akár a kettő együtt.”