DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Vettel: Tavaly Kimi, idén Charles volt gyorsabb nálam

Charles Leclerc az Olasz Nagydíjon aratott győzelmével végérvényesen a saját oldalára állította a tifosit, így túlzás nélkül lehet kijelenteni: Maranellónak és a szenvedélyes olasz drukkereknek új királya van. De hogyan viseli ezt a helyzetet, mit lép majd erre Sebastian Vettel?

Olaszország talán még soha nem áhítozott annyira a sikerre, mint ezen a vasárnapon, így az Autodromo Nazionale a szokásosnál is frenetikusabb hangulatot produkált. A rajtrács-előkészület minden futamon igazi nyüzsgő őrület, de ami itt volt, az mindenen túltett. A tifosi olyan hangorkánnal készült a viadalra, hogy megborsódzott az ember háta, a Frecce Tricolori vadászgépeinek áthúzása pedig olyan volt, mint egy sokmázsás légkalapács sújtott volna le a monzai Királyi Parkra.

Már a felhajtás közben érzékelhető volt ugyanaz, ami egész hétvégén: a sportág iránt elsöprő szenvedéllyel rajongó tifosi a belgiumi győzelem után újabb sikert vár Leclerc-től, akinek ehhez minden támogatást megadtak. A monacói pilóta minden lépését ováció fogadta csütörtök reggeltől kezdve egészen a kialvó piros lámpákig, a fiatal versenyző pedig beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Foggal-körömmel harcolt, előbb Lewis Hamilton, majd Valtteri Bottas elől menekült, egészen a kockás zászlóig, amely pályafutása második győzelmét eredményezte.

IMG-20190908-WA0016



 „Az utolsó két körben már láttam, hogy az emberek ugrálnak és őrjöngenek a tribünökön, ezért azt kellett mondanom magamnak, hogy „ne nézz oda, inkább összpontosíts, majd később élvezed ezt az egészet. Persze nehéz volt nem odafigyelni” – mondta Leclerc a futamot követő FIA-sajtóértekezleten. A díjkiosztóval kapcsolatban elmondta: „Lenyűgöző volt. Még soha nem álltam úgy dobogón, hogy ennyi ember volt alatta. Az egész célegyenes tele volt emberekkel, a kilencvenkilenc százalékuk pedig pirosban volt. Csodálatos volt ezt látni, hallani őket énekelni… Hihetetlenül érzelmes volt!”

Arra a kérdésre, hogyan ünnepel majd, Leclerc nem tudott pontos választ adni: „Most még nem tudom, csak azt, hogy a csapattal együtt szeretném megünnepelni a sikert. Majd Szingapúrban talán elárulom, hogyan alakult a dolog” – mondta nevetve a monacói, aki visszatekintett az idénye eddigi részére is: „Nem kezdődött könnyen a szezon, volt pár hiba. Akkoriban sokan mondták, hogy túl fiatal vagyok a Ferrarihoz, de azóta sokat változtam és fejlődtem. Hálás vagyok a Ferrarinak, hogy bíznak bennem, és örülök annak is, hogy immáron ilyen eredményeket tudok szállítani nekik.”

Míg Leclerc esetében egyértelmű volt a talján drukkerhad szimpátiája, addig a pocsék szezont futó Sebastian Vettel esetében az egész hétvége azt tükrözte: a tifosi immáron teljesen közönyös a négyszeres vb-elsővel, aki nemhogy vb-címet, de Olasz Nagydíjat sem tudott nyerni azóta, hogy 2015-ben csatlakozott a Scuderiához. A német ismét hibázott, megbüntették, végül pedig a 13. helyen fejezte be a vörösök legfontosabb versenyét.

Míg Leclerc és Mattia Binotto csapatfőnök széles mosollyal az arcukon ültek a Ferrari sajtóértekezletén, addig az egykor nagy bajnoknak tekintett pilóta szemlátomást letörten, széldzsekijének gallérja alá bújva gubbasztott a pulpituson. „A csapat miatt nagyon örülök, magammal viszont nyilvánvalóan nem vagyok elégedett. Semmi nem úgy alakult, ahogyan szerettem volna, attól kezdve pedig fújhattam az egészet. Tavaly Kimi, idén pedig Charles volt gyorsabb nálam” – fogalmazott Vettel, akinek vasárnapi produkciója láttán többen is kétségbe vonták, hogy van-e értelme egyáltalán folytatnia a versenyzést az F1-ben, a német azonban igyekezett hangsúlyozni, hogy nincs kétségbe esve. „A tempó megvan, ezzel kapcsolatban nincs ok az aggodalomra, de jó lenne már egy olyan hétvége, amikor minden apró részletet sikerül összerakni” – fogadkozott a Ferrari-rajongók kegyeiből lassan teljesen kieső versenyző.

07c70lsk5eyv4t0guo1d_lg

A viadalt követően egyébként a hírhedten kemény olasz sajtó munkatársai is arra az álláspontra helyezkednek, hogy az irány immáron jó, Leclerc révén a Scuderiának újra megvan az a lendülete, ami ahhoz kell, hogy kilábaljanak az idei év eddigi részében tapasztalt krízishelyzetből. A két legfőbb kérdés jelenleg az, hogyan muzsikál majd az eddig csupán az egyenesekkel gazdagon tűzdelt pályákon versenyképes autó, illetve az, hogyan viseli majd Vettel a házon belüli alárendelt szerepet. Noha a nyár elején meglehetősen intenzív, a visszavonulással, esetleges csapatváltással kapcsolatos pletykák mostanára megszűntek, többek elképzelhetetlennek tartják, hogy kitölti majd a 2020 végéig szóló szerződését. Ha maradni akar, a megalázó helyzetből mindenképpen ki kell lábalnia, mivel a csapatváltás nem ígérkezne egyszerűnek. Nyáron arról pusmogtak többfelé a paddockban, hogy nevelőegyesületénél, a Red Bullnál puhatolózott, ám a vasárnap délutáni, monzai produkciója láttán a sajtóteremben többen is azzal élcelődtek: ha ott is ugyanezt csinálná, kapásból visszasorolnák a Toro Rossóhoz…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: