Idén is aktuálissá vált a Ferrari Formula-1-es szurkolói között elterjedt jelmondat, a "majd jövőre". A maranellóiak az idei szezonra egy alacsony leszorítóerejű koncepcióval álltak elő, amelynek hamar nyilvánvalóvá váltak a hátrányai: az SF90-esnek nem fekszenek a lassú és közepes kanyarokkal tűzdelt pályák, valamint azok a helyzetek, amikor maximálishoz közeli leszorítóerőt kellene alkalmazni.
"Minden alkalommal nyilvánvalóvá válik a gyengeségünk, amikor kanyargós, vagy nagy leszorítóerőt igénylő pályán vagyunk. Ezekben a helyzetekben javulnunk kell" - nyilatkozta Mattia Binotto csapatfőnök az FIA pénteki sajtótájékoztatóján.
Mivel a technikai szabályzat az idei és a 2020-as év között szinte változatlan marad, ezért a Ferrari fejlesztései a jövő évi autóra is jótékony hatással lesznek.
"Hogy meg tudjuk-e oldani a problémát a szezon végéig? Nem hiszem, mert nagy a lemaradásunk ezen a területen. Tudunk-e javulni? Dolgozunk az ügyön. Mivel a szabályok a két szezon között stabilak lesznek, ezért akármit is csinálunk idén, annak a következő szezonban is haszna lesz. Szóval a hátrányunk megmarad, de remélhetőleg csökkenteni tudjuk azt" - tette hozzá Binotto.