2014, vagyis a jelenleg hibrid erőforrások bevezetése óta uralja a Formula-1-et a Mercedes, amely az éra első éveiben egyértelműen a motorerővel nőtt messze a többiek fölé. Az utóbbi időben viszont eltűnt ez az előny, már 2018-ban is úgy tűnt, hogy a Ferrari talán erősebb, mint a Mercedes, idén pedig egyértelműen ez a helyzet - az más kérdés, hogy közben az autó egyéb tulajdonságai miatt idén is miden bizonnyal megvédi címét az istálló.
"A rivális motorgyártók felzárkóztak. A Honda például óriásit lépett előre és komoly dicséretet érdemel érte. Örülök ennek, mert egy erős Honda jót tesz a Formula-1-nek. Ha a négy motorgyártó azonos szintre kerül, az mindenki számára jó" - idézi ezzel kapcsolatban Toto Wolff Mercedes-vezér szavait a onestopstrategy.com.
"Volt egy jó időszakunk, de az most már egyértelmű, hogy a többiek feljöttek. Oka van annak, hogy még egy csapat sem nyert soha hat világbajnoki címet zsinórban és ez az, amiért mindenki tudja itt nálunk, hogy fel kell tűrnünk az ingujjunkat" - tette hozzá Wolff. Egyetért vele a korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher is, de ennek ellenére azt mondja, hogy továbbra is a Mercedes az uralkodó erő a sportágban.
"Még mindig nagyon nehéz lesz bárkinek is teljesen megtörni a Mercedes dominanciáját. Talán a Red Bull folytathatja a fejlődést, talán a Ferrari képes nyerni néhány futamot, de senki mást nem látok látótávolságon belül. A Renault például elmaradt a várakozásoktól" - mondta Schumacher a Sky Deutschlandnak.