Amilyen ígéretesen teljesítette a Ferrari Formula-1-es csapata a téli felkészülést, olyan csúfos vereséget kapott a Mercedestől, miután elkezdődött az idei szezon. A csapat 2019-es filozófiája alacsony leszorítóerejű, így kisebb légellenállású és nagyobb végsebességű koncepciót eredményezett, ám menet közben kiderült, az ezévi Pirellikkel ez nem lesz összhangban. A Ferrari így csúnyán lemaradt a Mercedestől, ezt pedig azóta sem sikerült ledolgoznia.
"Az aktuális gumik felmelegítéséhez nagyobb leszorítóerőre van szükség, szóval ha visszamehetnék egy évet az időben, akkor erre a területre még a megnövekedő légellenállás ellenére is nagyobb hangsúlyt fektetnék. Szerintem ezt nem koncepciónak kellene hívni, inkább egy feladatnak, ami azóta nyilvánvalóbbá vált" - nyilatkozta a csapatvezető az Autosportnak.
Mattia Binotto elárulta, a téli tesztekből kiindulva arra számítottak, hogy nagyjából egy szinten lesznek a Mercedesszel. Azóta tudjuk, ez messze nem így alakult, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon közel egy percet kaptak a nyertes Ezüst Nyíltól. "Az év elején meglepődtünk a gyenge teljesítményünkön. Azt nem gondoltuk, hogy előttük leszünk, de azt igen, hogy egy szintet képviselünk. Ausztráliában viszont nem ez volt a helyzet. Talán Bahreinben igen, de átlagban nem."
Binotto elismerte, a legfájóbb vereséget azon a barcelonai pályán szenvedték el, amelyen a szezon előtti teszten olyan jól teljesítettek. "A téli teszten talán mi teljesítettünk túl, vagy ők alul. Akármi is az oka, a mérleg nyelve a pályáktól, az időtől, az időjárástól és a gumiktól függően is folyton átbillent."