Hatalmas verést kapott a Ferrari a Hungaroringen, hiszen a vasárnapi futamot megnyerő Lewis Hamiltonhoz képest egy percet kapott a maranellóiak két autója - azt már hagyjuk is, hogy a Mercedes eggyel több bokszkiállást eszközölt, akárhogy is, brutális lemaradásban voltak az olaszok. Ezen a pályán most nagyon kijött az autó gyengesége: hiába erős a motor, ha a leszorítóerő az ilyen kanyargós helyszíneken messze elmarad a riválisokétól.
"Amit meg kellene magyaráznunk, az nem az, hogy itt most egy perccel lemaradtunk, hanem az, hogy egy héttel ezelőtt még a miénk volt a leggyorsabb autó, most pedig nem" - idézi Mattia Binotto csapatfőnök szavait az Autosport. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy de, ezt az egy percet is meg kellene magyarázni...
"Ez nagyon pályafüggő. A mi autónk nem képes maximális leszorítóerőt generálni és az olyan pályákon, mint Budapest, ahol erre van szükség, egyértelműen szenvedünk. Ez ráadásul egy versenytávon még jobban kijön, mint egy időmérős körön, mert előbbinél elmelegítjük a gumit, csúszkálunk, bonyolultabb a helyzet, egy kvalifikációs körön viszont a leszorítóerő és a tapadás szinkronban van" - magyarázta.
Egyetértett vele Sebastian Vettel is, aki azt mondta, hogy az időmérő után egyszerűen esélyük sem volt megközelíteni a két gigászt, Hamiltont és Max Verstappent. "Némely pálya fekszik az autónak, némely nem, de ezt nem nagyon akartam elfogadni. Mindent megtettem azért, hogy bebizonyítsam az ellenkezőjét, de hiába. Nem azért kaptunk ennyit, mert ők ketten csatáztak, mi is a maximumon nyomtuk" - mondta a német.
A gyenge hétvége eredményeként a Ferrari előnye 44 pontra fogyott a Red Bull-lal szemben, Max Verstappen pedig már 25-tel vezet Vettel előtt az egyéni pontversenyben - a nyári szünet után Spában és Monzában rögtön villantania kell a Scuderiának, mert ha azokon az elvileg nekik fekvő pályákon sem tudják ezt megtenni, akkor könnyen az energiaitalosok mögé sodródhatnak.