DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hülkenberg még a múltkori kiesést siratja

Saját bevallása szerint egy ideig még nem fogja kiheverni élete egyik nagy lehetőségének elszalasztását az a Nico Hülkenberg, aki 167 futam után először állhatott volna dobogóra.

Négyszer ért már be negyedik helyen, dobogós viszont még egyszer sem volt Nico Hülkenberg, aki százhatvanhét nagydíjrajt óta vár élete első F1-es pezsgőzésére. Pedig a német versenyző a legutóbbi, hazai versenyén ismét karnyújtásnyi távolságra került a sikerhez, ám egy apró vezetői hiba és a csúszós bukótér elvette tőle ezt a lehetőséget - a Renault pilótája a harmadik helyről a gumifalban végezte.

hulk-nemetnagydij-kieses-2019



"Azt hiszem, ez még el fog tartani egy ideig" - nyilatkozott a fájdalom és a frusztráció feldolgozásáról Hülkenberg. "Hétvégén, amikor autóba ülök, akkor kikapcsol az agyam, de a hockenheimi tüske ott van mélyen. Negyven körig zúztunk, szerintem a kiesésig elképesztő versenyt futottam, és a csapat is nagyszerű munkát végzett. Stratégiailag a legtöbbször jó döntést hoztunk, ezért is voltunk olyan pozícióban, ami tőlünk szokatlan. Aztán láttuk, mi történt."

Több pilótatársával együtt Hülkenberg tetszését sem nyerte el a bukótérként is funkciónáló gyorsulási-versenypálya, ami vizesen borzasztóan csúszósnak bizonyult, és amelyen rajta kívül többek között Charles Leclerc és Lewis Hamilton is látványosat bakizott. "Nagyon nehéz körülmények uralkodtak, mindenki hibázott valahol, én egyszerűen csak a rossz kanyart választottam ehhez. Nem tudom, hogy az a bukótér festve volt-e, vagy csak felúsztam a vízen, mindenesetre egyáltalán nem tapadt. Ha egyetlen kerék hozzáér egy ilyen felülethez, vége a dalnak. A rendelkezésemre álló egyetlen másodpercben mindent megpróbáltam, de nekem ott gyakorlatilag véget ért a játék."

"A hiba mértékéhez mérten túl nagynak tartom a következményt. Úgy érzem, hogy egy jó eredményt vettek el tőlünk. Teljes vállszélességgel támogatom a pályahatárok betartatását, de ez a fajta felület egyetlen másik helyszínen sincs jelen, és szerintem nem is üti meg az FIA és a pályák színvonalát."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: