DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Norris nem viccel, majd' összecsinálta magát

A víz áztatta Német Nagydíj rajtrácsára igyekezve Lando Norris kipróbált valamit, amit egyszer Fernando Alonsótól lesett el. A fiatalt azonban akkora meglepetés érte, hogy saját bevallása szerint összesz*rta magát.

A McLaren újonc pilótája 19 társával együtt vizes futamra készült a hétvégi Német Nagydíjon, amelynek rajtrácsra vezető körén Norris egy Fernando Alonsótól ellesett trükkel próbált meg plusz információhoz jutni a tapadási viszonyokat illetően. A brit fiatal a pálya utolsó két kanyarjának bukóterére, egy gyorsulási versenyeken is használt, így erősen felgumizott aszfaltcsíkra is ráhajtott, aminek következtében kis híján a rajt előtt lenullázta autóját.

 norris-portre-20192

Norris végül kiesett a versenyből, de nem vezetői, hanem műszaki hiba miatt


"Van egy felvétel Fernando Alonso varázslatos köréről abból az időből, amikor a Ferrarinál ment. Két kerékkel hajtott rá a rázókőre és az aszfaltcsíkra. A rajtrácsra menet során ezt én is kipróbáltam. Őszintén azt hittem, hogy még a rajt előtt kiesek a versenyből. Behúzott kuplung, teljesen kitekert kormány - nem túlzok, besz*rtam. Csak arra gondoltam, hogy 'baszki, ez így nem lesz jó'. Életemben nem ijedtem meg ennyire, miközben a srácok ott vártak a rajtrácson" - magyarázta a történteket Norris, aki volt annyira dörzsölt, hogy az értékes információt senki mással nem osztotta meg. Mint utólag kiderült, jó pár pilótának szüksége lett volna rá, többek között Charles Leclerc és Nico Hülkenberget is abban a kanyarban ment falba.

"Szóval igen, én rögtön tudtam, de nyilván nem mondtam el senkinek. Hagytam, hogy maguk kitapasztalják. Mindenki ráment arra a csíkra, aki az utolsó két kanyarban hibázott, onnantól pedig már nem volt mit tenni. Szerintem ez eléggé veszélyes, mert aszfaltozott bukótér van előttünk, ezért nem lassítunk le, de amint ráhajtunk, tehetetlenek vagyunk. Ezen változtatni kellene."

Nem Norris az egyedüli, aki veszélyesnek tartja azt a bizonyos szakaszt, ám az FIA versenyigazgatója szerint a felgumizott aszfalt semmivel sem csúszik jobban, mint bármelyik festett bukótér.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: