Az időmérő edzést megelőzően egyértelműen a Ferrari számított esélyesnek, hiszen mindhárom szabadedzésen az olaszok valamelyik autója bizonyult a leggyorsabbnak, sőt Max Verstappen is verte a Mercedeseket a ma délben tartott harmadik gyakorláson.
Elsőként a két Williams hajtott ki a bokszutcából, de őket hamar letaszította az élről Lance Stroll a Racing Pointtal. Aztán hamar érkezett a dráma: Sebastian Vettel a felvezető körén jelezte Riccardo Adaminak, a versenymérnökének, hogy nincs erő az autóban, olyan érzése van, mintha valahol szökne a levegő. A németet azonnal visszarendelte a garázsba a Ferrari.
Charles Leclerc a másik Ferrarival egyből az élre állt a hétvége addigi legjobb idejével, 1:12,229-cel. Lewis Hamilton bűn gyenge kört teljesített elsőre, amivel a kiesőzónában találta magát, de közben gyanúsan szélesen is fordult az utolsó kanyarban. Eközben Valtteri Bottas a negyedik helyre hozta be a Mercedest, több, mint nyolc tizedes hátrányban.
Négy perccel a Q1 vége előtt kiszállt autójából Sebastian Vettel, így eldőlt, hogy a német nem tud részt venni hazai időmérő edzésén, miközben Hamilton bejött harmadiknak, de az ő hátránya is hat tized felett volt Leclerc-hez mérve.
Az első szakasz végén a sorrend Leclerc, Verstappen, Hamilton, Raikkönen, Bottas volt az elején, a kiesők pedig a két Williams mellett a kört sem futó Vettel, Albon és némi meglepetésre a mclarenes Lando Norris. Mindez azt jelentette, hogy Lance Stroll először jutott be idén a kvalifikáció második szakaszába.
A Q2-re a két Mercedes közepes keverékeken hajtott ki, ahogyan a Red Bullok és Leclerc is és gyorsan egyértelművé vált, hogy a Mercedes csak altatott ez idáig, hiszen Hamilton a közepes gumikon futott egy 1:12,149-es kört. Közben Verstappen is jelezte, hogy az egyenes közepén elvész az erő a Hondából.
Ennek ellenére negyediknek jött be a holland két perccel a szakasz vége előtt, de továbbra is panaszkodott a hallhatóan rosszul működő motorra. A Q2 után Giovinazzitól, Magnussentől, Ricciardótól, Kvjattól és Strolltól voltunk kénytelenek búcsúzni.
A Q1 előtti szünetben aztán pánik lett úrrá a Ferrari garázsában, ugyanis Charles Leclerc autóját megannyi szerelő kezdte el babrálni, így ekkor Verstappen és Leclerc részvétele is kérdéses volt az utolsó szakaszban.
Charles Leclerc nyolc és fél perccel a vége előtt aztán - Sebastian Vettelhez hasonlóan - kiszállt a Ferrariból, így már csak az volt a kérdés, hogy Valtteri Bottas meg tudja-e szorongatni Lewis Hamiltont, aki első nekifutásra 1:11,767-es idővel az élre állt.
Második nekifutásra Hamilton nem tudott javítani, de nem is volt rá szüksége, mivel a többiek nem tudtak a közelébe férkőzni. Így a sorrend Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly, Raikkönen, ami az első ötöt illeti.
A Német Nagydíj kvalifikációjának végeredménye:
# | PILÓTA | CSAPAT | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12.852s | 1:12.149s | 1:11.767s |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1:12.593s | 1:12.427s | 1:12.113s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:13.075s | 1:12.424s | 1:12.129s |
4 | Pierre Gasly | Red Bull | 1:12.991s | 1:12.385s | 1:12.522s |
5 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:13.066s | 1:12.519s | 1:12.538s |
6 | Romain Grosjean | Haas | 1:13.146s | 1:12.769s | 1:12.851s |
7 | Carlos Sainz | McLaren | 1:13.221s | 1:12.632s | 1:12.897s |
8 | Sergio Pérez | Racing Point | 1:13.194s | 1:12.776s | 1:13.065s |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:13.186s | 1:12.766s | 1:13.126s |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:12.229s | 1:12.344s | |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:13.170s | 1:12.786s | |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 1:13.103s | 1:12.789s | |
13 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:13.131s | 1:12.799s | |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:13.278s | 1:13.135s | |
15 | Lance Stroll | Racing Point | 1:13.256s | 1:13.450s | |
16 | Lando Norris | McLaren | 1:13.333s | ||
17 | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:13.461s | ||
18 | George Russell | Williams | 1:14.721s | ||
19 | Robert Kubica | Williams | 1:14.839s | ||
20 | Sebastian Vettel | Ferrari |