A formula.hu is jelen volt a holland csütörtöki sajtóbeszélgetésén a Red Bull motorhome-jában, amely során a bajnoki pontverseny harmadik helyén álló pilóta először a legutóbbi futam, a Brit Nagydíj eseményeire emlékezett vissza, ahol a dobogós esélytől fosztotta meg a csatájuk során a féktávot elmérő, így őt a kavicságyba lökő Vettel.
„A verseny után elismerte nekem, hogy hibázott. Persze csalódott voltam, hogy emiatt nem állhattam fel a dobogóra, de nincs mit tenni. Én is hibáztam az ő kárára [tavaly] Kínában, és ő is higgadtan viselte. A versenyzésben megtörténnek ilyen dolgok, annak ellenére is, hogy nem szeretnénk” – zárta rövidre a viták nélkül lerendezett esetet a holland, amiből azért egy 5. helyet így is meg tudott menteni.
Az erőviszonyok ugyan nem rendeződtek át a Red Bullon belül, hiszen Pierre Gasly csak csapattársa kalamajkája miatt végzett Verstappen előtt a 4. helyen, ám a francia teljesítménye a silverstone-i hétvégén látványosan feljavult a tőle korábban látottakhoz képest. A holland szerénytelenül kiemelte ebben saját vélt szerepét is.
„Csapattársak vagyunk, szóval nem nekem kell felügyelnem, hogy mit csinál. De ami engem illet, nem éreztem jelentős különbséget abban, amit tesz. Eddig is mindenki nagyon sokat segített neki, hogy ráleljen a helyes útra. Én persze mindig arra törekszem, hogy önmagam számára megtaláljam a legjobb beállításokat, de Helmut [Marko] nyilatkozta valahol, hogy vele is megpróbálják az általam választott irányt követni, így ez alighanem segített neki egy kicsit.”
Bár a valóságban nem volt versenye, Verstappen az elmúlt hétvégén a virtuális világban azért behúzott egy győzelmet, hiszen a mclarenes Lando Norrisszal közösen diadalmaskodtak az iRacing platformon rendezett spái 24 órás versenyen. A sikerük csak a hajrában került veszélybe, amikor a holland otthoni szimulátorberendezésén felmondta a szolgálatot az egyik pedál – a hibáért viccelődve magára vállalta a felelősséget.
„Tönkrement a fékpedálom, mármint a valódi, otthon. Pedig már ott volt mellette bekészítve az új, egyébként is ki akartam már cserélni, de kicsit lusta voltam, mert elég bonyolult folyamat, ezért úgy gondoltam, ezt a versenyt még lefutom a régivel. 15 perccel a vége előtt azonban szétesett az egész, ami még hallható is volt. De így is nyertünk, és legalább jó okom volt rá, hogy végre kicseréljem a féket!” – nyilatkozta a 21 éves pilóta, aki úgy érzi, a virtuális versenyzés is a valóságban hasznosítható teszttel ér fel. „Szerintem segít, mert sok tekintetben nem számít, hogy ez egy GT-autó volt. Itt is ugyanúgy a legjobb beállításokra, a legjobb ívek megválasztására, egyenletes köridőkre kell törekedni, miközben tudom, hogy az ellenfeleim itt is nagyon gyorsak, ezért ez egy hasznos és szórakoztató módja annak, hogy formában maradjak.”