Eddig nem látott megoldást vet be a 2021-es szabályokkal kapcsolatban a Formula-1: egy olyan mérnöki csapatot alkalmaz, amelynek az a feladata, hogy a tervezett szabályrendszerben megtalálja a kiskapukat. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az F1 is pontosan azt teszi, amit a gyártók, azzal a különbséggel, hogy ők majd természetesen megpróbálják bezárni ezeket a kiskapukat.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenysorozatainak technikai szabályaiért felelős vezető eddig ilyen csapatot nem alkalmaztak, most viszont az a szándékuk, hogy kiszűrjék az előre nem látott következményeket, bizonyos technikai szabályok mellékhatásait és azt, hogy a csapatok hogyan próbálják majd kijátszani a papírra vetett dolgokat. Magyarul azt próbálják kitalálni, hogy mivel fognak majd próbálkozni az istállók.
"Egy aerodinamikai csapat próbálja elvégezni azt a munkát, amit egy F1-es istálló aerorészlege csinál és így kiderül, hogy mennyire tudják feszegetni a határokat" - idézi Tombazist az Autosport, de a szakértő azt is hozzátette, hogy ha egy új szárny a jó hatásai mellett hátrányokkal is jár, az itt kiderül és arra reagálni fognak a szabályokkal.
Ross Brawn azt is megemlítette, hogy ez a csapat nem fogja abbahagyni a munkát akkor sem, ha véglegesítik a 2021-es szabályokat, hanem elemezni fogja az F1-es istállók megoldásait, így próbálják majd meg kordában tartani a dolgokat. Tombazis itt kiemelte, hogy például a hátul jövő autókra gyakorolt aerodinamikai hatásokat nyilván a fejlesztő csapatok nem veszik figyelembe, az FIA-nak és az F1-nek viszont muszáj.