DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Leclerc: Tényleg lágy gumin akartunk rajtolni

Nem taktikai hiba volt, hogy a Q2-ben a lágyabb gumikeveréken hajszállal megjavította saját körét – mondta el Charles Leclerc a Brit Nagydíj időmérőjét követően. A cél az, hogy a rajtnál elkapja a Mercedeseket.

Az élcsapatoknál bevett szokás, hogy az olyan pályákon, amelyeken biztonságos előnnyel rendelkeznek a középmezőnyhöz képest, az eredetileg az ő hátráltatásukra kitalált időmérős szabályokat igyekeznek saját előnyükre fordítani. Az utolsó szakaszba, a Q3-ba kvalifikáló pilótáknak azzal a gumival kell elrajtolniuk a futamon, amellyel a Q2-ben a leggyorsabb körüket futották, ám a Mercedesnél, a Ferrarinál és a Red Bullnál bevett szokás, hogy a második leglágyabb gumikkal próbálnak ilyenkor továbbjutni, így kedvezőbb helyzetbe hozva magukat a verseny első etapjára.

leclerc (2)



Silverstone-ban is így tett az élmezőny nagy része, a Mercedesek, a Red Bullok és Leclerc is a közepes keveréken futotta meg a továbblépéshez elegendő időeredményét. Az is megszokott jelenség, hogy a Q2 végén ezek a pilóták még kihajtanak a lágy gumikon is, hogy elvégezzenek néhány beállítást a Q3-ra, ekkor azonban általában nem fejezik be a gyorskörüket, nehogy jobbnak bizonyuljon az előzőnél, tönkretéve az előzetesen kidolgozott stratégiát. Leclerc azonban most nem így tett, a Q2-ben elsőre megfutott 1:25,646-os idején a lágyakon pontosan egy tizedet javított, ezzel pedig szokatlan módon felülírta a korábbiakat, és mégis a gyorsabban kopó abroncson kell majd startolnia vasárnap a 3. helyről.

„Nagyon-nagyon elégedett vagyok a körömmel. Az utolsó kanyart talán megcsinálhattam volna egy kicsit jobban, de nem sokkal. Összességében örülhetünk az eredménynek, nagyon közel vagyunk a Mercedeshez, ami váratlanul ért minket. Arra számítottunk, hogy jobban fogunk szenvedni az autó elejével, ahogy az az első edzés óta folyamatosan történik” – értékelt a pole-ról 79 ezreddel lemaradó Leclerc az időmérő utáni sajtótájékoztatón, amelyen a formula.hu is jelen volt. A hirtelen jött gumiváltást firtató kérdésre pedig azt felelte, mindig is ez volt a terv.

„Ezt akartuk csinálni. Ausztriában sem bizonyult rossz választásnak [a lágy gumikon való rajt], nem emiatt végeztünk ott a második helyen. Való igaz, tegnap az ezen a gumin teljesített hosszú etapunk nem volt valami jó, de ez nem a guminak volt köszönhető, hanem ahogy említettem is, az autó elején tapasztalt problémáknak, amelyek mára javultak. Kíváncsian várjuk, hogy holnap hogyan alakul a versenytempónk.”

Persze a lágy gumi tapadásának nagy előnye lehet a startnál való elrugaszkodáskor, Leclerc pedig nem is titkolja, hogy szeretne a közepeseken induló Valtteri Bottas és Lewis Hamilton előtt elfordulni az 1-es kanyarban.

„Mindenképp az a cél, hogy a gumielőnyünket kihasználva pozíciókat nyerjek a rajtnál, majd pedig megpróbáljam megtartani – ez utóbbi nehéz feladat lesz, hiszen mindketten rendkívül erős versenytempót mutattak” – mondta a monacói.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: