Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 21. vasárnap
F1

Másodszor is ugyanabba a hibába esik a Ferrari?

Silverstone-ban is ugyanazt a gumistratégiát követte a Ferrari, amit a Red Bull Ringen, s amelynek döntő szerepe volt abban, hogy Charles Leclerc elveszítette a futamgyőzelmet. Noha a paddock-közvélemény értetlenkedve fogadta ezt, a vörösök kiállnak amellett, hogy jól döntöttek.

Akárcsak Ausztriában, a Ferrari pilótái Silverstone-ban is lágy Pirelliken autóztak a kvalifikáció középső fázisában, míg a Mercedes és a Red Bull különítménye ezúttal is a középes keverékekre szavazott. A versenyzők ezeken az abroncsokon kezdik majd a vasárnapi futamot, ami két hete a Red Bull Ringen közvetve-közvetlenül hozzájárult ahhoz, hogy Leclerc elveszítette a futamgyőzelmet.

 2tpv7zlbeokiwrxcn6m4_lg

Mint ismeretes, a monacói pilóta első etapja 8 körrel rövidebbre volt szabva, mint az ellenfeleké, így a hajrában ennyivel kopottabb gumikon kellett védekeznie Max Verstappen ellen, a csata végkifejlete pedig közismert. A paddock-közvélemény szerint a Ferrarinak tanulnia kellett volna a történtekből, ehhez képest újra ugyanezt a taktikát követték: „Így terveztük, ezt akartuk csinálni. Ausztriában sem volt ez rossz választás. Nem emiatt végeztem a második helyen ott, szóval elégedettek vagyunk” – fogalmazott a 3. rajtkockából induló Leclerc, aki megjegyezte: nem aggasztja az, hogy a pénteki napon nem a legfényesebben sikerültek a Ferrari hosszabb etapjai, mert – mint mondta – „nem a gumik miatt alakult így.”

Kiállt a Ferrari döntése mellett a csapatfőnök, Mattia Binotto is: „Ausztriában nagyon hasonló döntést hoztunk és jól alakult az első etap. Úgy gondoljuk, hogy a lágy keverék most is jó lehet a verseny első részére nézve, de majd holnap meglátjuk. Eltér attól, amit az ellenfeleink alkalmaztak, és még az is előfordulhat, hogy előnyt jelent majd számunkra” – mondta a szakvezető.

Mario Isola, a Pirelli versenyzésért felelős igazgatója jó előre dörzsöli a tenyerét, a szakember szerint a csapatok eltérő gumiválasztása ismét izgalmas versenyt eredményezhet.

„A rajt izgalmasnak ígérkezik, a két kiállás egyértelműen a legjobb opció, ráadásul gumitaktika tekintetében számos variáció felmerülhet. A közepes és a lágy keverékeken is láthattunk kopást a hétvége folyamán, ami azt jelenti, hogy a gumik kezelése különösen fontos lesz” – mondta a sportág kizárólagos gumiszállítójának sportszakmai vezetője, aki hozzátette: mivel nem lehet kizárni az esőt, az időjárás is komoly szerephez juthat a Brit Nagydíjon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?