Egy furcsa incidens már az első félórában történt a Brit Nagydíj első szabadedzésén: Romain Grosjean a bokszutcából kifelé tartva a kijárat kanyarjában megforgott, és letörte első szárnyát. Hogy visszatérhessen a Haas garázsába, újabb kört kellett megtennie, amely következtében további szárnydarabokat hagyott el.
A gyorskörök még a szokásosnál is később érkeztek, 20 percet kellett várni az elsőre: ezt Robert Kubica autózta meg, aki legalább pár másodpercig tartózkodhatott az első pozícióban. Az edzés felénél Valtteri Bottas állt az első helyen 1:27,832-es körével, őt Lewis Hamilton, Max Verstappen, Pierre Gasly és Sergio Perez követte az első öt helyen, a két Ferrari hátrébb állt, Sebastian Vettel a hatodik, Charles Leclerc a kilencedik helyen.
Ekkor, féltávnál szünetelt a szabadedzés: Kimi Raikkönen Alfa Romeója lelassult a pályán a Luffield kanyarnál, miután egy alkatrész – a motor vagy sebességváltó – hirtelen megadta magát. Piros zászlóval függesztették fel a körözést, miközben a sportbírók hátrafelé kitolták az autót a pályáról, Raikkönen pedig az autó orrán ülve kormányzott és integetett a közönségnek.
A hátralevő 45 perc sem ment fennakadás nélkül: a pálya felett sötét felhők gyülekeztek, a rádiós forgalom vezető témájává vált, érkezik-e az eső és milyen intenzitással. 60 percnél ez néhány csepp formájában történt meg. A két Mercedes és két Ferrari intermediate gumin kiment-egy-egy körre, de addigra a nap kisütött, a pálya pedig gyorsan felszáradt. Az utolsó 20 percre már száraz pályás gumin sorjázott ki a mezőny.
A két Mercedes, amelyek az edzés első felében közepes abroncsot használtak, később feltették a lágyat. Kismértékben, de javult Bottas időeredménye: 1:27,629-cel sokáig úgy tűnt, ő zárja az élen az első szabadedzést. Az utolsó percekben a Red Bullok villogtak: Verstappen 0,380 másodperccel felmászott a második helyre, a meglepetés azonban nem a szokásos RB15-től jött: Pierre Gasly egy tized hátrányban feljött a második helyre, aztán utolsó gyorskörével, másodpercekkel a leintés előtt a vezetést is átvette, a francia tekintélyes, 0,456 másodperc előnnyel zárt Bottas előtt.
A harmadik helyen Verstappen következett, majd Hamilton a negyedik pozícióban. Az első négy helyen felváltva végző két Red Bull és két Mercedes mögött két Ferrari – Leclerc előrébb – és két Renault zárt, a top 10-be még egy Toro Rosso és McLaren fért be.
Grosjean szárnytörésén és Raikkönen megállásán kívül kisebb incidensek történtek az edzésen: a silverstone-i pálya új aszfaltrétegén, majd a nedves pályán számos versenyző megcsúszott és megforgott az edzés során. Közéjük tartozott Leclerc és Hamilton, de Grosjean is, aki másodszor került kellemetlen helyzetbe.
Az első szabadedzés történései részletesebben az élő közvetítésben olvashatók vissza.
Az 1. szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1:27.173 | - | 25 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:27.629 | 0.456 | 29 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:28.009 | 0.836 | 21 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.122 | 0.949 | 26 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:28.253 | 1.080 | 21 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:28.304 | 1.131 | 21 |
7 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:28.803 | 1.630 | 21 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:29.031 | 1.858 | 24 |
9 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1:29.093 | 1.920 | 26 |
10 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1:29.162 | 1.989 | 31 |
11 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1:29.170 | 1.997 | 23 |
12 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1:29.453 | 2.280 | 27 |
13 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 1:29.500 | 2.327 | 26 |
14 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1:29.657 | 2.484 | 25 |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1:30.099 | 2.926 | 24 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:30.605 | 3.432 | 24 |
17 | George Russell | Williams/Mercedes | 1:30.741 | 3.568 | 25 |
18 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1:30.747 | 3.574 | 12 |
19 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:30.811 | 3.638 | 22 |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1:32.121 | 4.948 | 27 |