Ahhoz képest, mennyire rövid az osztrák F1-es pálya, Charles Leclerc kifejezetten kényelmes, bő két tizedes előnnyel húzta be az Osztrák Nagydíj időmérő edzését, ezzel második pole-pozícióját szerezve. A monacói tehetség már a leintés utáni villáminterjúkban is, érthető módon, nagyon örült a győzelemnek, a hivatalos sajtótájékoztatón pedig kicsit bővebben is kifejtette mindezt.
„Bár már a második szabadedzéstől kezdve nagyon versenyképesek voltunk, nyilván mindig akkor a legnehezebb összerakni egy jó kört, amikor arra igazán szükség van. Viszont mivel sikerült, nagyon boldog vagyok az elért eredmény miatt” - kezdett bele Leclerc. „Kicsit változtattunk az autón az első Q3-as menet után, amitől azt hittem, fel kell majd áldoznunk az első szektort, de igazából nem is mentünk rosszul ott sem. Viszont rengeteget javultunk a harmadik szektorban, amit nagyon jó volt látni. Nagyon örülök a pole-nak, viszont sajnálom Sebet, hiszen akár az első sor is a miénk lehetett volna.”
„A versenytempónk pénteken nem nézett ki rosszul sem a Mercedeshez, sem a Red Bullhoz képest, szóval bizakodó vagyok. Nagyon fontos lesz a rajt, mert nagyon hosszú az egyenes az első kanyarig, de mivel általában jók vagyunk az egyenesekben, remélhetőleg sikerül megőrizni az első helyünket.”
Leclerc ráadásul kifejezetten otthon érzi magát - még ha nem is monacói futamról van szó. „Ausztria az egyik kedvenc pályám, és úgy gondolom, jobban is fekszik a vezetési stílusomnak, mondjuk Paul Ricardhoz képest. Változtattam több dolgon, nagyon örülök annak, hogy ez jól sült el.” A monacóinak mindössze annyit mondtak, hogy Vettelnek problémája van az autójával. „Ennyit tudtam, azt viszont nem, hogy konkrétan mi az autó baja, ezt még meg kell tudakolnom. Az én autómmal kapcsolatban viszont nem tűnt senki aggódónak - aztán lehet, hogy a monitorok mögött azok voltak... De nekem, ha így is volt, nem mutatták.”
Változott-e valami Bahreinhez, vagyis az előző pole-pozíciójához képest? „Olyan nagyon sokat nem változott a szezonhoz képest, hogy hogyan állok a versenyekhez. Az időmérőkön változtattam dolgokon, viszont a futamokon sokkal kevésbé.”