DRS-problémákkal szembesült a gyári Renault az Osztrák Nagydíj első két szabadedzésén, az autók hátsó szárnyán szokatlan rezgést figyelhettünk meg, amely aggodalomra adott okot. A csapat ugyanis tapasztalt már hasonlót még a barcelonai teszten a szezon előtt és akkor Daniel Ricciardo autójáról le is repült a szárny egy része - akkor a DRS működése volt a fő probléma.
"Elég csapkodó volt most, néha nagyon is" - mondta a nap végén Ricciardo az autójáról és annak hátsó szárnyáról. "Ez nem volt így igazán jó, kicsit olyan érzés volt, mintha tangóznánk. Nem tudom megmondani, hogy mi és miért történt, nem értek az aerodinamikához, de a srácok megnézik és kiderül" - tette hozzá.
A csapat végül úgy döntött, hogy péntekről szombatra átalakítja a DRS-mechanizmust, hogy elkerülje a Barcelonában tapasztalt kimenetelt és stabilabbá tegye a szárnyat - kérdés, hogy ez hogyan befolyásolja majd az autó teljesítményét, amivel egyébként is voltak gondjaik. Ugyanis sem Ricciardo, sem Nico Hülkenberg nem volt elégedett.
"Úgy tűnt, hogy nekem és Nicónak ugyanazok a gondjaik, ugyanazokra panaszkodtunk, szóval így legalább világos irányt adtunk a csapatnak. Elég nehéz péntekünk volt, megpróbálunk válaszokat találni, de magabiztos vagyok így is, szerintem menni fog. Mondjuk a piros zászlók sem segítettek abban, hogy jobban megértsük a dolgokat" - magyarázta az ausztrál.