A Ferrarinál úgy döntöttek, hogy az egyenesekben meglévő előnyük egy részét feláldozzák a nagyobb leszorítóerő érdekében, ebbe az irányba fejlesztik tovább az idei autójukat. Az olaszok a motorerő mellett az egész autó koncepcióját arra tervezték, hogy az egyenesekben minél jobb legyen, a kanyarokban viszont akkora a hátrányuk a Mercedesszel szemben, hogy összességében szinte esélyük sincs a harcban.
"Azt gondolom, hogy igazából a leszorítóerőt keressük a végsebesség kárára. Még ha az autó nem is lesz túl hatékony, de nagyobb leszorítóerő kell ahhoz, hogy a gumikat működésre bírjuk, ebbe az irányba megyünk. A franciaországi időmérőn is láttuk, hogy ez milyen nehéz, de erre koncentrálunk" - mondta Mattia Binotto csapatfőnök a fejlesztésekről az Autosportnak.
"Hogy harmadik és ötödik helyet hoztunk a Paul Ricardon? Ez nem olyan rossz, figyelembe véve az előzetes várakozásokat. Elégedettek persze nem lehetünk, csak akkor, ha mindenkinél gyorsabbak vagyunk, de tudtuk, hogy nehéz hétvégénk lesz. Nem számítottunk arra, hogy itt csökkentjük a hátrányt" - tette hozzá a szakember.
Végül azt is elmondta, hogy ennek ellenére jó irányba haladnak, bár bevallotta, hogy voltak fejlesztések, amik nem működtek ezen a pályán sem - ez mindig sajnálatos, de dolgoznak tovább...