Ahhoz, hogy valaki az F1-be kerülhessen, a jelenlegi szabályozás szerint három szezon alatt 40 pontot kell összegyűjtenie a különböző nevelőszériákban, nyilván valaki minél jobb eredményeket ér el, annál több pontot kap ezekért, ezzel pedig könnyebben és gyorsabban kaphatja meg az egyszeri versenyző az F1-hez szükséges áhított szuperlicenszet.
Pontot ér a jelenleg érvényben lévő rendszer szerint a klasszikus nevelőszériákban (F2-től F4-ig) való részvétel, valamint olyan, a száguldó cirkusz világához általában csak közvetve kapcsolódó sorozatok, mint az IndyCar vagy az endurance-világbajnokság, vagyis a WEC.
2020-tól a feltörekvő versenyzők azzal is meggyorsíthatják az F1-be jutás hivatalos feltételeinek teljesülését, hogy pénteki szabadedzéseken vesznek részt, ezek mindegyike 1-1 pontot fog érni. Mivel létezik egy úgynevezett 'free practice only', vagyis maximum szabadedzésekre érvényes szuperlicensz, amelyhez mindössze 25 pont kell, így elméletben az is előfordulhat majd, hogy valaki még akár az ehhez szükséges minimum 25-ről indulva is nagyon közel kerül ahhoz, hogy megfeleljen minden hivatalos feltételnek.
A maximálisan kihasználható lehetőség a szabadedzésekért szerzett pontokkal 10 alkalom, vagyis 10 pont, egy-egy pont megszerzéséhez pedig az adott szabadedzésen minimum 100 kilométert kell majd megtenni. Amennyiben a szabályt már most életbe léptették volna, úgy például a Williams tartalékja, Nicholas Latifi is pontot kapott volna azért, mert részt vett a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzésén.
Szintén 2020-tól érhet majd pontot a teljes egészében női bajnokság, a W Series, arról azonban az FIA egyelőre nem adott tájékoztatást, hogy itt hányan és hány pontot szerezhetne majd.