DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Schumacher még lábtörésekor se kritizálta a Ferrarit

A szerteágazó szerepkörei egyikében riporterként is tevékenykedő Nico Rosberg ezúttal a Ferrari korábbi csapatfőnökét, Stefano Domanicalit ültette az asztalhoz, aki elárult pár részletet az istálló legendás pilótájának személyiségéről.

Domenicali 2008 és 2014 között állt a Ferrari F1-es istállójának élén, ám már kinevezése előtt is több mint egy évtizeden át fontos pozíciókat töltött be az istálló szervezetében. A 2000-es évek elején, amikor a Scuderia fennállása legszebb időszakát élte Michael Schumacherrel a volán mögött, az olasz szakember előbb csapatmenedzsere, majd sportigazgatója volt az istállónak.

Később, a csapatfőnöki posztról való leköszönése után egy másik olasz luxusautógyár, a Lamborghini ügyvezető igazgatója lett, és ezen szerepkörének jobb kiismerése miatt hívta őt most meg Rosberg a „Győzelmen túl” című beszélgetéssorozatába, ám az interjúból természetesen nem maradhattak ki az F1-es szerepvállalását érintő kérdések sem, különös tekintettel a Schumacher-érára.

00002628_616



A hétszeres világbajnok példátlan fegyelmezettsége és munkamorálja messze földön híres volt, bár a színes jelzők mögötti tartalmat valójában csak azok láthatták, akik közvetlenül vele dolgoztak a csapatban. Domenicali most erről mesélt, amikor Rosberg a Schumacherrel kapcsolatos emlékeiről kérdezte.

„Két fontos tulajdonságát kell kiemelnem. Michael képes volt képkockáról képkockára végignézni a saját vezetését, így próbálva megérteni, hogy ő és a mérnökök hogyan javíthatnak tovább a teljesítményen. Ő kezdte el először maximalizálni például a fékerőeloszlásban vagy a különféle vezetési módokban rejlő lehetőségeket – olyan kapcsolókat, amelyekből ma már rengeteg megtalálható a kormányon” – mutatott rá a szakember.

„A másik pedig, hogy soha, de soha nem vádolta a csapatot, bármilyen problémával is szembesült. Pedig lett volna rá oka. Például az 1999-es silverstone-i versenyen, amikor balesetet szenvedett és eltört a lába, ott a kicsúszását az okozta, hogy egy csavar nem volt elég erősen meghúzva a fékeken. Viszont még akkor sem mondott egy szót sem a csapat hibájáról. Ez a hozzáállása mindenkire nagy hatással volt, és egy ilyen pilótáért az egész gárda képes még keményebben harcolni.”

A Lamborghini első embereként Domenicali most kissé eltávolodott a versenyzéstől, de feladatai most is sokrétűek. Elmondása szerint a vezetőként elért egyik legérdekesebb eredménye az, hogy miközben a mai fiatal generáció tagjai egyre kevésbé vonzódnak az autóvezetés élménye iránt, a Lamborghininek mégis sikerül megszólítania ezeket a rétegeket és növelni az érdeklődésüket a márka iránt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: