Az ausztrál kihasználta Max Verstappen Q2-es kiesését, Valtteri Bottas botlását és Pierre Gasly nem tökéletes utolsó körét, így először tudott igazán nagy feltűnést kelteni új csapatával, a Renault-val. Számára ez a legjobb rajthely tavalyi mexikóvárosi pole-ja óta, a francia gyártó pedig azóta nem állt ilyen magasan a rajtrácson, hogy 2010-ben Robert Kubicával harmadikak voltak Suzukában.
Amikor megkérdezték az ausztrált, hogy a remek pozíciónak örül-e jobban, vagy annak, hogy első alkalommal maga mögé utasította korábbi csapata, a Red Bull mindkét pilótáját, nem bírta ki, hogy oda ne szúrjon Helmut Markónak, a pilótaügyeket intéző Red Bull-tanácsadónak:
„Mindenképp meg fogom keresni Helmutot! De a viccet félretéve, a 4. rajthely, a második sor az édesebb. Amikor Max kiesett a Q2-ben, éreztük, hogy lehet keresnivalónk a továbbiakban. Akkor még Gasly előttem volt négy tizeddel, de nem voltam teljesen elégedett az ottani körömmel, szóval tudtam, hogy van még bennem tartalék. De neki még két új gumiszettje volt, ezért tökéletes körre volt szükségem. Még szebb, hogy Valtterit is sikerült elkapnom: láttam őt megpördülni, aztán nem tudom, mi történt vele a második menetben.”
„Öt éve ezen a napon szereztem itt az első győzelmemet, úgy tűnik tehát, hogy június 8. egy sikeres dátum az életemben! Nagyon élvezem ezt a pályát. Kicsit úgy vagyok vele, mint Monacóval, hogy már azelőtt is szerettem, hogy sikeressé váltam volna rajta. Még mindig élénken emlékszem az első alkalomra, amikor itt vezettem: 2011-ben még csak pénteki szabadedzéseken vettem részt a Toro Rossóval, és az első menetem után a bokszba visszatérve rögtön éreztem, hogy milyen nagyszerű ez a pálya.”
Persze más kérdés, hogy képes lesz-e a Renault megtartani ezt az előkelő helyezést a futamon, Ricciardo viszont a gumihátránya ellenére is elképzelhetőnek tartja ezt.
„Nem tudom, milyen tempót mutattak [a Red Bullok] a hosszú etapokon, de szerintem lehet rá esélyünk. Szerintem ha a saját szintünkhöz képest jó versenytempót mutatunk, az elég lehet, hogy a legjobb ötben maradjunk. Lehet előzni ezen a pályán, de azért nem annyira könnyű” – mondta, majd felvázolta saját ideális versenyét: „Remélem, hogy jó rajtot fogok, fellépek az első három közé, bekerülök a tévébe, aztán majd meglátjuk. A közepes keverékű gumik valószínűleg majd egyre inkább bemelegszenek, a lágyak pedig hamar veszítenek a teljesítményükből, így okosnak kell lennünk a boksztaktikával.”
Ha a Red Bullokat még maga mögött is tudná tartani, a hibái miatt csak a 6. helyre kvalifikáló Valtteri Bottasszal biztosan nehezebb dolga lesz. A finn a saját sajtótájékoztatóján kertelés nélkül ki is vetette a hálóját azokra az autókra, amelyeknek normál körülmények között nem kellene előtte állniuk:
„Tudjuk, hogy a versenytempónk jobb, mint a Red Bullé és a Renault-é ráadásul arra számítunk, hogy ők a lágy gumikon nem lesznek olyan jók az első etapban, ezért az a célunk, hogy a lehető leggyorsabban túljussunk rajtuk” – próbálta előrevetíteni Ricciardo sorsát a finn.