DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Bottas mindkét körét elrontotta a végén

Régen állt már Mercedes olyan rossz helyen a rajtrácson, mint amit Valtteri Bottas 6. helyezése jelent majd vasárnap a Kanadai Nagydíjon. A finn egyszerre szerencsés és balszerencsés pörgést mutatott be a Q3-ban.

A 2019-es szezon előző hat versenyhétvégéje alapján Lewis Hamilton és Valtteri Bottas átlagos rajtpozíciója egyaránt 1,83, Montrealban viszont az idénye eddigi legrosszabb időmérőjén van túl a Mercedes, hiszen a brit a 2., a finn pedig csak a 6. helyet szerezte meg. A kvalifikáció utolsó szakaszának kezdetén Bottas egy megpördüléssel borzolta a kedélyeket, amelynél csodával határosnak tűnt, hogy sikerült elkerülnie a fallal való koccanást. Ennek ellenére sem tudta végül hozni a remélt eredményt.

bottas



„Az első menetben én hibáztam” – ismerte el a finn a Sky Sportsnak nyilatkozva. „A 2-es kanyar kijáratánál egy kicsit megcsúszott az autóm, és miközben próbáltam úgy korrigálni, hogy a lehető legkisebb időveszteséggel haladhassak tovább, megpördülés lett belőle. Ez hátrányos helyzetbe hozott a második menetre, és bár továbbra is bíztam abban, hogy meg tudom csinálni, végül egy nagyon zűrzavaros kört futottam, többször is elfékezve magam és elvétve a kanyarcsúcspontokat.”

Bottas tehát a 6. helyről rajtol, a tavalyi Belga Nagydíj óta pedig ennél csak erősebb rajthelyezései voltak a Mercedesnek – ott a finn csak a 10. lett, miután nem is futott kört a Q3-ban.

„Ha nem lesznek stratégiai eltérések, akkor nehezebb dolgom lesz, de itt könnyebb előzni, szóval nincs értelme bármiről is lemondani. A versenyzés már csak ilyen, ebből a rajtpozícióból sem fogom feladni!” – mondta az ötszörös futamgyőztes, bízva abban, hogy közepes keverékű gumija előnyt jelent majd számára a verseny elején a lágyakon rajtoló Daniel Ricciardóval és Pierre Gaslyvel szemben.

A Mercedes részéről a csapatvezető, Toto Wolff elismerte, hogy ezúttal a Ferrarinál végeztek jobb munkát, hiszen Bahrein után idén másodszor elorozták előlük az első rajthelyet.

„Minden elismerés megilleti a Ferrarit, az övék volt a leggyorsabb autó, Sebastian pedig parádés kört rakott össze, így megérdemelten került a pole-ba. Úgy tűnt, hogy nagy csatában leszünk, Lewis két lila szektorral kezdett, de a végén hibázott, emiatt nem volt elég a tempója” – mondta Wolff, aki viszont nyugtalanul figyelte a harmadik szabadedzésen, amint Lance Stroll Racing Pointjában tönkrement a vadonatúj Mercedes-motor – egy ugyanolyan egység, amit a gyári csapat pilótái is kaptak erre a hétvégére.  

„Nagyon is aggódunk miatta. Még nem egészen tudjuk, hogy mi történt, de a teljesen új motor egyszer csak lángra kapott, ráadásul nem is egy gyorskörön, hanem a kivezető körön. Ki kell elemeznünk a helyzetet, és szorítani azért, hogy ne ismétlődjön meg hasonló.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: