DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Mercedes az új motorral a Ferrari utolsó méregfogát is kihúzná

Teljes mozgósításba kezdett a 2019-es F1-es szezont eddig domináló Mercedes, abban a reményben, hogy a csúcssebesség terén eddig náluk jobban teljesítő Ferrarinak már Montrealban se terem majd babér.

A Kanadai Nagydíj hétvégéjére egy motorgyártó érkezett nagy fejlesztésekkel: a Mercedes, amely minden partnerének, a gyári csapat mellett a Racing Pointnak és a Williamsnek is új egységeket szállított. Ezzel a német gyártó az utolsó, amely frissített erőforrásain a szezon folyamán, hiszen a Ferrari, a Renault és a Honda egyaránt vetett már be új motorelemeket, dacára annak, hogy idén a belső égésű motorból már csak három egység használható büntetlenül. Eredetileg a Ferrari is erre a futamra készült volna a frissítésekkel, ám a szezonkezdetkor a Mercedeshez képesti lemaradásuk fényében gyorsítottak a folyamaton, és már Barcelonában bevetették a második egységeket, nem túl látványos sikerrel.

Mercedes



A Mercedesnél viszont tartották magukat a tervhez: nem először fordult már elő, hogy éppen Montrealra, a hosszú hátsó egyenese miatt magas csúcssebességeket előcsalogató pályára tartogatták az első nagy újítást, amitől egyúttal azt is remélik, hogy immár ezen a téren sem lesznek hátrányban a Ferrarihoz képest. Az olaszok idei legfőbb erőssége ugyanis a motorerőben, a végsebességben rejlik, még ha végül ezt az előnyüket nem tudták győzelemre váltani az autójukhoz legjobban illeszkedő szahíri és bakui pályán sem.

„A motor felkészítését tekintve nem az idei volt a legkönnyebb évkezdet a csapatunk számára, és nagyon sokan, nagyon sokat dolgoztak azon, hogy ez most elkészüljön” – mondta a fejlesztésről a címvédő Lewis Hamilton. „Az első motor megbízhatósága kiváló volt, és egy ilyen, nagy motorerőt igénylő pályán mindig megnyugtató a tudat, ha egy friss egységgel érkezünk – tökéletes tehát az időzítés. Új módozatok, kisebb teljesítményjavulások várhatók, szóval már nem az a helyzet, mint a hibridkorszak kezdetén, amikor minden újítással nagy előrelépést tettünk. A legfőbb különbséget tényleg az fogja jelenteni, hogy ez a motor új, míg az előzőben már hat versenyhétvége benne van, azaz már ki van téve bizonyos mértékű teljesítményromlásnak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: