DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Ferrari már a 2020-as autón is dolgozik

Az olasz F1-es csapat kritikus hetek elé néz, ugyanis most kell lefektetnie az idei autón alapuló 2020-as konstrukció alapjait, és kínos lenne, ha tervezési hibát vinne magával a következő szezonra.

Ígéretes előszezoni teljesítménye ellenére a Ferrari istállója idén egyelőre egyetlen győzelmet sem aratott a Formula-1-ben, a konstruktőri táblázaton pedig egyre jobban lemarad a nagy rivális Mercedestől. Az olaszok autójával kapcsolatban felmerült, hogy talán az egész koncepció hibás, ami akár javíthatatlan problémát is jelenthet. A csapat ezzel az állítással nem ért egyet, viszont a csapatfőnök a problémák feltárásának sürgetéséről beszélt, ugyanis az immár fejlesztés alatt álló 2020-as autó az idein alapszik, és finoman szólva is kellemetlen lenne átvinni egy idei tervezési hibát a jövő évire.

 ferrari-pit-2019-1



"A projekt már hetekkel, hónapokkal ezelőtt elkezdődött. Immár a jövő évre [is] fejlesztünk, de az igazi munka október, november környékén kezdődik. Nyárra egészen előrehaladott állapotban szoktunk lenni, ezért ha bármit módosítani akarunk, azt gyorsan a gyakorlatba kell ültetnünk. Javulnunk kell és sok tanulnivalónk van, ezért az idei autóval párhuzamosan fejlesztünk. Bármit módosítunk az idein, abból a jövő évi is profitál" - magyarázta Mattia Binotto a háttérben zajló munkálatokat.

A szakember és csapata gőzerővel igyekszik kijavítani az SF90-es hibáit, ám egy ilyen folyamat még egy Ferrari-szintű istállónak is alsó hangon hetekig tart, ezért a csapat úgy döntött, hogy amíg az új csomag el nem készül, addig az aktuálisat finomhangolják.

"Az egész koncepció fejlesztése időbe telik, ez nem is kérdés. Egy új aerodinamikai irány meghatározása több hét. Eközben azonban azt fejlesztjük, amivel rendelkezünk, hiszen van még benne potenciál. Az első öt futamot kielemezve látható, hogy követtünk el hibákat, ez pedig azt mutatja, hogy a jelenlegi csomaggal is erősek lehetünk" - idézte őt az Autosport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: