Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. január 20. szerda
F1

Szujó: A köztévé évek óta építi le az F1-et

Az MTVA közleménye szerződésszegéssel és kényszerű lépéssel magyarázza a Formula-1 „magyar hangjának” menesztését, maga Szujó azonban a stáb színvonalának romlását és egy hosszú harc végét látja a történtekben.

Semmilyen autóverseny nem lehet képes ezen a hétvégén olyan hírt vagy eseményt szolgáltatni, amely jobban érdekelné a magyar F1-rajongókat, mint Szujó Zoltán hirtelen jött távozása az M4 Sport közvetítéséből.

A magyar stáb ezen a hétvégén a helyszínről, Barcelonából készült közvetíteni az F1-es Spanyol Nagydíjat, és pénteken még Szujó Zoltán köszöntötte a nézőket, ám egy az adás közben felmerült hanghiba olyan nehézségeket okozott, ami miatt a közvetítőstáb kénytelen volt visszautazni Magyarországra, hogy szombaton mégis inkább a stúdióból folytassák a kommentálást. A harmadik szabadedzésen már Ujvári Máté ült Szujó helyén, aki eközben Instagramon ismertette a csatornától való távozásának hírét, amit aztán az MTVA a maga részéről egy konkrétumokban szűkölködő közleménnyel zárt le.

D6S6asrWAAAXeC9



Szujó pedig az Indexnek elmesélte a történteket a saját szemszögéből is.

„A legfontosabbal kezdem, határozottan nem politikai, hanem emberi és szakmai okok vezettek az M4 Sporttól való távozásomhoz” – mondta, hozzátéve, hogy a pénteki hanghiba is olyasmi volt, amit a korábbi években, a korábbi szakemberekkel könnyedén ki tudtak volna küszöbölni.

„Rengeteg munkám volt a Forma–1 itteni felépítésében, ezért is vittek át a közmédiához 2012-ben az F1 közvetítési jogainak megszerzésével. A gyerekemként tekintettem rá, ahogy kicsit az M4 Sportra is, aminek az alapjait még én tettem le, amikor pár hónapig a Telesportot vezettem. Visszatérve a Spanyol Nagydíj hétvégéjére: 2019-ben egy ilyen műszaki hiba megengedhetetlen. Részemről itt a harc vége.”

Szujó szerint, aki 2013-ban vágott bele az F1-es futamok kommentálásába, a közmédia nem kezeli helyén a csatorna egyik legdrágább és legnézettebb tartalmát, így ma már nincs is meg az a szakmai háttér, amivel a korábbi magas szinten tudnák tartani a közvetítés színvonalát. Ő maga mindenesetre leszögezte, a technikai sportok világából ezzel még egyáltalán nem száll ki. „Szeretnék a motorsport közelében maradni, a Hungaroring kiemelt eseményein például rendszeresen feltűnök továbbra is, illetve az interneten elérhető motorsportos műsorunkat is folytatjuk Wéber Gáborral.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?