A 2019-es Formula-1-es szezont megelőző téli tesztről szinte minden szakoldalon azt lehetett olvasni, hogy idén a Ferrari az etalon, most az olaszokat kell legyőzni. Bő két hónap után kissé keserű szájízzel kijelenthetjük, hogy minden visszakerült a régi kerékvágásba, idén is az ötödik éve domináló német márka diktálja a tempót. A Ferrari a lemaradása csökkentése érdekében erre hétvégére egy előrehozott motorfejlesztést vitt Spanyolországba, amely bevetéséről kiderült, már március közepén döntés született.
"Természetesen az ütemezés ilyen szintű megváltoztatását hetekkel előtte el kell dönteni, nem múlt hétvégén határoztunk így" - nyilatkozta a részletekről Mattia Binotto csapatfőnök. "A szezonnyitón, Melbourne-ben felismertük, hogy az ellenfeleinkhez képest lemaradásban lehetünk, ezért minden olyan fő elem fejlesztését felgyorsítottuk, amelyen egyébként is dolgoztunk. A Bakuban bevetett aerocsomag és az itt használt erőforrás is ilyen. Ez a fejlesztés lerövidítésével vagy intenzívebbé tételével érhető el. El kell mondanom, az embereink Maranellóban milyen keményen dolgoznak jelen pillanatban is."
Egy idei F1-es autóba belsőégésű motorból, turbófeltöltőből és MGU-H-ból hármat, MGU-K-ból és vezérlőelektronikából kettőt szerelhetnek a csapatok büntetlenül. Azt a Ferrari sem árulta el, pontosan mely komponenseket cserélte ki, ám az előrehozott csomag miatt az első erőforrás mindössze négy versenyhétvégét teljesített, tehát a maradék kettő előtt az ehetin kívül még tizenhat futam áll. Binotto ennek ellenére nem tart az újabb cserével járó büntetéstől. "Nem a négy motor per versenyző a tervünk. A fejlesztőcsomag nem zárja ki a régi motor jövőbeli használatát" - szögezte le a szakember.