Aki nem követi a labdarúgást, valószínűleg annak a fülébe is eljutott már a hihetetlen fordulatokat hozó e heti két BL-elődöntő híre, amelyekben a Liverpool a Barcelona ellen, a Tottenham pedig az Ajax ellen tudott ledolgozni háromgólos hátrányt, és jutott be a fináléba.
Holland csapat régen járt már ilyen magasságokba a legrangosabb európai futballkupában, így Verstappen is fokozott érdeklődéssel figyelte a szerdai találkozót, amelyen hazai gárdája az utolsó pillanatban került át a nyertesről a vesztes oldalra.
„Éppen vacsoráztam, és csak a telefonomon követtem, de úgy gondoltam, hogy már zsebben van nekik. Az utolsó néhány másodperc eléggé drámaian alakult az Ajax és a Tottenham meccsén. Én PSV-rajongó vagyok, de attól még szerettem volna, hogy az Ajax nyerjen. Persze azért én nem sírok az eredmény miatt, mint néhány barátom” – fogalmazott a Red Bull pilótája.
Az ilyen meglepő eredmények, a vesztett helyzetből való feltámadások adják talán a legnagyobb érzelmi töltetet a rajongóknak, legyen szó bármilyen sportról is. Ugyanígy minden F1-rajongó is fel tud idézni olyan pillanatokat, amikor a szíve a torkában dobogott vagy csak a levegőt kapkodta egy-egy nagy fordulat hatására. A legutóbbi óriásmeglepetés talán éppen Verstappenhez és az e hétvégi versenyhelyszínhez, Barcelonához kötődik, amikor 2016-ban a holland a Red Bullnál teljesített első futamán rögtön nyerni tudott, miután a két Mercedes az első körben kizúgott a kavicságyba. Azt illetően viszont, hogy az F1 képes lehet-e hasonló kaliberű drámai fordulatokat hozni, mint az elmúlt napok BL-meccsei, Verstappen pesszimista – ami viszont részben a két sport közötti eltérésekből is adódik.
„Nem lehet. Ez nagyjából olyan, mintha valaki három körös hátrányból felzárkózva nyerné meg a versenyt. Egyszerűen ennyire különböző a két sport, eltérő dolgok történhetek és az érzelmek is mások. A futballban egy mérkőzés döntő fontossággal bír a bajnokság további alakulása szempontjából, nekünk viszont 21 fordulónk van” – idézi a hollandot a Racefans.
Ha a három kör lehetetlen is, de az F1-ben már az is ritkán előforduló esetnek számít, ha valaki úgy nyer, hogy a futam valamelyik pillanatában állt az utolsó helyen is a mezőnyben. Ilyen volt például Jenson Button győzelme a 2011-es Kanadai Nagydíjon, vagy Fernando Alonso 2008-as szingapúri és Giancarlo Fisichella 2003-as interlagosi sikere.