DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda
F1

Wolff: Jók a gumik, csak még tanuljuk őket

Toto Wolff szerint jók a Pirelli idei F1-es abroncsai, szélesebb tartományban működnek, mint az előzők, csak még annyira újak, hogy a csapatok egyelőre nem igazán találnak ebbe bele.

Az idei Formula-1-es szezon egyik legnagyobb mágiáját feltétlenül a Pirelli új abroncsai jelentik, mert ezekkel eddig nagyon a sötétben tapogatóznak a felek és egyáltalán nem tudják úgy munkára fogni, mint az előzőt - van, amikor egyes istállók beletalálnak, de összességében még nem igazán tudják, hogy mitől és mikor működik egy-egy keverék. Sebastian Vettel is ebben látja a Ferrari legfőbb problémáját, Toto Wolff viszont kicsit árnyalja a képet.

mer



"Én úgy gondolom, hogy igazából ez az idei gumi még szélesebb tartományban működik, de egyelőre a szokásos tanulási folyamat zajlik. Amikor hosszú ideig egy gumit használunk, akkor minden adat és szimuláció erre épül, egy bizonyos szerkezetre, keverékre. Aztán egyik évről a másikra megváltozik a futófelület és az eddigi tudás nem igazán használható, az a csapat nyer, amely a leghamarabb megérti a körülményeket" - idézi a Mercedes csapatvezetőjét az Autosport.

Wolff szerint az ideális működési tartomány és működési hőmérséklet továbbra is rejtély, de a péntekről szombatra, vagy vasárnapra történő erősorrend-változásokat ennek tudja be - a hőmérséklet változása és a különböző keverékek működése még mindig nem tiszta a csapatok előtt. "Bakuban nem csináltunk semmit másképp, csak nem volt a megfelelő tartományban az abroncs. A futam végén például Max Verstappen volt a leggyorsabb, aztán a virtuális biztonsági autó után nem tudta visszamelegíteni és be is mondta a rádióban, hogy nincs tapadása. Ez az a tudomány, amelyben minden csapat fokozatosan lépked előre és próbálja megérteni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: